Многобройните поръчки, изпълнявани от конструкторското бюро Porsche за автомобилната индустрия на някогашния Източен блок, са добре известни (в тяхна чест на централно място в музея на Porsche стои една Lada Samara). Не толкова добре известен факт е обаче, че е съществувала съвсем реална възможност цялата съветска автомобилна индустрия да бъде създадена от Фердинанд Порше. И тогава добре познатите ни лади, волги и москвичи вероятно щяха да изглеждат по друг начин. Нека си припомним дългата история на партньорствата между Porsche и съветската автоиндутрия.
Непознатата съветска история на Porsche (ГАЛЕРИЯ):
Порше след раздялата с Mercedes
През 1932 Порше е на кръстопът. Големият конструктор се е скарал с новите шефове на Daimler заради отказа им да разработват малки, компактни модели за Mercedes, и е напуснал компанията. През август 1931 с финансовата помощ на зетя Антон Пиех е регистрирано конструкторското бюро Porsche, в което Фердинанд събира сина си Фери Порше, Ервин Коменда и Карл Рабе - все бъдещи легенди на автомобилната индустрия. Но в началото на 30-те опустошената от хиперинфлацията и огромните репарации германска икономика не предлага кой знае какви поръчки.
НА СНИМКАТА: Фердинанд Порше със сина си Фери Порше по времето, когато съвместно с Коменда и Рабе създават конструкторското бюро Porsche
През 1932 Порше е на кръстопът. Големият конструктор се е скарал с новите шефове на Daimler заради отказа им да разработват малки, компактни модели за Mercedes, и е напуснал компанията. През август 1931 с финансовата помощ на зетя Антон Пиех е регистрирано конструкторското бюро Porsche, в което Фердинанд събира сина си Фери Порше, Ервин Коменда и Карл Рабе - все бъдещи легенди на автомобилната индустрия. Но в началото на 30-те опустошената от хиперинфлацията и огромните репарации германска икономика не предлага кой знае какви поръчки.
НА СНИМКАТА: Фердинанд Порше със сина си Фери Порше по времето, когато съвместно с Коменда и Рабе създават конструкторското бюро Porsche