IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Москвич-412: 15 любопитни факта за колата на дядо

Прави се в България под името Рила; участвал е в 24-те часа на "Спа"; скоростната му кутия е боклук

Отрасналите през 70-те и 80-те вероятно още пазят ярки спомени от Москвич-412 - колата на дядовците ни. Тази година се навършват 55 години от раждането на този автомобил, който не само доминираше по българските пътища навремето, но бе и първият съветски модел, произвеждан серийно у нас. Произвеждаха го и на Запад, и всъщност 412 бе единствената кола от СССР, успяла да постигне относително видими продажби във Великобритания. Общо бяха сглобени над 2.3 милиона екземпляра, а последната бройка слезе от завода в Ижевск... едва през 2003 година. Ето още 15 любопитни факта за Москвич-412, които може и да не сте чували досега.
  
  
15 факта за Москвич-412 (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 1 rate down comment
    БАЧУ ЕБАЧУ ( преди 10 месеца )
    ДА ТОВА Е МОСКОВИЧНО МНОГО ЖЕНОРЯ СА ЗАБРЕМЕНЕНИ НА ЗАДНИТЕ СЕДАЛКИА НЯКОЙ И НА ПРЕДНИТЕ КАПАЦИ НА ДВИГАТЕЛЯ
  • #31
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Тихомир Симов ( преди 10 месеца )
    И да добавя - никакви проблеми със скоростната кутия. Веднъж ми потъна *** на спирачката, ръчната все едно, че я нямаше. Зверска междинна газ, /някои може би не знаят какво е това/, превключване на задна и внимателно отпускане на съединителя с малко газ. Който ще да вярва - получи се и спрях. Вярно, движех се с около 20-25 км. Я ми направете това със сегашните коли.
  • #30
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Тихомир Симов ( преди 10 месеца )
    За Москвич лоша дума не мога да кажа. За 22 години експлоатация лете и зиме не ме е оставял. На Шипка с двегодишно дете се запуши /заседна/ термостата. Изтърбуших го, долях вода и си продължихме. Имах вериги. За 22 години ги поставих един път за да мина едни 60-80 метра. 22 години в пек и сняг между Южна и Северна България основно през Шипка. Такива коли можехме да си позволим. Сега карам нова, модерна, удобна /не си кривя душата/ но като светне......бог и пътната помощ седиш и чакаш.
  • #29
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Пламен Русев ( преди 10 месеца )
    Преди да пишете глупости не е лошо да се подготвите малко.Автомобил под марката"Рила"се произвежда по лиценз на "Фиат"124.Москвич412 никога не е сглобяван в Ловеч..Сглобяваше се 412 Д -дефорсиран ,който можеше да работи с бензин с октаново число 86!
  • #28
    10 rate up comment 5 rate down comment
    До пеьито 21 и 22 ( преди 10 месеца )
    Намираш стена отстъпваш 10 метра и хуууубавичко се засилваш с главата напред
  • #27
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До #6 ( преди 10 месеца )
    Още ли си тук бре, що не си с калашника в Донбас с Хероите
  • #26
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Мъро ( преди 10 месеца )
    Карах такъв автомобил м 2140 цели 33г.Закупих го 28 дек 1987 и го бракувах н а 14.1 2022г За времето си беше един добър автомобил падна му реномето с появата на ,,Жигули,, лади,,Трябваше да създадат нови по модерни версии.
  • #25
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Чичото ( преди 1 година )
    Не пишете заблуди, бил съм на официални разговори в азлк, гл технолог Фомин, основно ни критикуваха, че не усвояваме Нищо, дори болтове и гайки, дори шайби, а дори в завода Ни, правехме всякакви мостове, спирачки, Луковит кормилни кутии, Павликени джанти, гуми, и т н Та, от Бг бяха само...предно и задно стъкло, и акумулатора...Михайловград...и нищо друго...антифриз"
  • #24
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Лексус ( преди 1 година )
    Еха това беше учебната ми кола!!! На нея се научих да карам!!! И да ремонтирам!
  • #23
    18 rate up comment 11 rate down comment
    А БЯХМЕ МЛАДИ ( преди 1 година )
    На снимката е осмак, у нас се зглобяваше само 412. Това беше първият ми афтомобил купен без ред за мисля 3355лв, Наистина бяха много маневрении дотам със хвалбите. Вратите не се затваряха без силен удар(на българска жена устата и на москвич вратата се затварят само със удар), постояно трябваше да се наглася авансовата плочка щото палеше трудно, свещите гпряха често и не сложиш ли ВМЗ 8ци не работеха добре,,, прекъсваха. Вдигнеш ли над 85км почв4аха да бучат и тресат, маркучите на спирачките се