Желанието да отличиш автомобила си от милионите други, произведени от същия завод, е съвсем нормална и разбираема човешка черта. Тя е родила тунинга - могъща индустрия, завъртаща милиарди долари всяка година. Но за хората отсам Желязната завеса в продължение на десетилетия "тунинг" беше равнозначно на "самоделка". Руското издание ZR припомня някои много характерни вълни от автомобилната мода от онова време - понякога наивни и смешни, понякога - родени от суровата необходимост.
10 писъка на автомобилната мода при социализма (ГАЛЕРИЯ):
Плетеният волан
Тази мода тръгна още през 60-те години и през 70-те вече беше обхванала и България. Идеята беше воланът да се покрие с възможно най-шарената плетка от кабелчета. Подобни готови "калъфи" се продаваха от честните частници по панаирите.
По всяка вероятност тази "доработка" е имала и практична функция - воланите на соц возилата от онази епоха бяха твърде тънки и хлъзгави, така че плетката би подобрила захвата. Но основната й функция е била... естетическата.
Освен това наплетеният волан идеално се връзва с другите модни писъци - китеник на задната седалка и топка на скоростния лост от плексиглас. И нещо да виси от огледалото.
Тази мода тръгна още през 60-те години и през 70-те вече беше обхванала и България. Идеята беше воланът да се покрие с възможно най-шарената плетка от кабелчета. Подобни готови "калъфи" се продаваха от честните частници по панаирите.
По всяка вероятност тази "доработка" е имала и практична функция - воланите на соц возилата от онази епоха бяха твърде тънки и хлъзгави, така че плетката би подобрила захвата. Но основната й функция е била... естетическата.
Освен това наплетеният волан идеално се връзва с другите модни писъци - китеник на задната седалка и топка на скоростния лост от плексиглас. И нещо да виси от огледалото.