IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какъв беше тунингът при социализма

От наплетения волан до външните сенници: каква беше автомобилната мода преди промените

Желанието да отличиш автомобила си от милионите други, произведени от същия завод, е съвсем нормална и разбираема човешка черта. Тя е родила тунинга - могъща индустрия, завъртаща милиарди долари всяка година. Но за хората отсам Желязната завеса в продължение на десетилетия "тунинг" беше равнозначно на "самоделка". Руското издание ZR припомня някои много характерни вълни от автомобилната мода от онова време - понякога наивни и смешни, понякога - родени от суровата необходимост.
  
   
10 писъка на автомобилната мода при социализма (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    . ( преди 1 седмица )
    Задължително на задната броня на Москвича два антистатика
  • #16
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Други характерни и отличителни аксесоари бяха светлоотражателните вложки на вратите против одраскване на ръбовете им и пластмасовите решетки-въздухозаборници на предния капак. Но кучето и зарчето си остават абсолютните шедьоври, това е безспорно!
  • #15
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Андреев ( преди 2 седмици )
    Нещо важно, триъгълно знаменце на вътрешното огледало с любима сръбска турбофолк звезда( Лепа Брена, напр.) И къдрави кабели от телефонна слушалка, пак там:):):)!
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 2 седмици )
    Една от Ладите нямаше ли такива фабрично, или се бъркам?
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Васил ( преди 2 седмици )
    Решетки на предните фарове .Лада 1600.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Батко ( преди 2 седмици )
    През 80 те години между 110 - 140 автомобила подготвяни (тунинговани) тук , участваха успешно в рали писта и планинско .
  • #11
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Син ( преди 2 седмици )
    Нямаше ли кученце,което си клати главата, и ръчичка с пружина,и надпис "stop ",на задното стъкло, просто не беше в крак с времето. Освен това,доста модерно беше,две възглавнички, с избродиран номера на колата. Слагаха се на задното стъкло, а между тях ,аптеката.Капаците,за джанти, тип"отваларачка за шишета ",също бяха доста актуални.Но това е,това имаше.
  • #10
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Петър ( преди 2 седмици )
    Много Ви моля пишете за неща които сте правили или поне сте наблюдавали как други го правят,воланите на всички леки автомобили бяха тънки или със специален дървен обков,калъфи за волан плетяхме от оплетките на дамаджани които разплитахме,кръгли,на лентички,квадратни и т.н.но тунинг също се правеше:разстъргване на цилиндри до по голям размер,форсиране ,намаляне масата на маховика,подмяна на клапаните с по големи,разпределителен вал по поръчка в Сливен.....аз лично съм започнал от 1974 с моторетки
  • #9
    13 rate up comment 46 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Съветските соц.автомобили са пълни недоразумения и доказват,че и днес ,, великата съветска страна" е 100години след маймуните !!!
  • #8
    34 rate up comment 1 rate down comment
    Владо ( преди 2 седмици )
    Задължителни бяха и антистатиците, гумените калобрани, кучето с люлеещата се глава, топката за скорости със зарчета, гумираният спойлер за багажника, калъфите от дървени "масажиращи" топчета за седалките, щорички и перденца за задното стъкло (обикновено със Сандра или Си Си Кеч) и безбройни лепенки по всякакви детайли и повърхности по автомобила...Мдаааа тунинг...