fallback

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.

Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

fallback
  • #59
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До Гост. Е така де. Никой не ти е казал че си чак толкова богат, че да можеш да отделиш 1560 лв веднъж на 20 години, за да караш след това без пари. Нали затова смятам че някой ги е дал вместо тебе, защото на тебе ти е по-евтино да даваш 20 години ВСЯКА ГОДИНА по 15 лв на седмица, 1560 лв на всеки 2 години на човекът изградил зарядната.
  • #58
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До хе-хе. Ти виждал ли си зарядна станция за електромобил на живо? Колко човека персонал имаше?
  • #57
    Гост ( преди 9 месеца )
    Е така де.Това е профила на 90% от хората,работещи на заплата и живеещи в жилищни блокове.Нито имат парите за първоначална инвестиция за електрокар , фотоволтаици и батерии,нито имат място където ще монтират батериите и фотоволтаиците.Тази идея може да хрумне само на ментално непълноценен човек.
  • #56
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До хе-хе. Виждаш ли някакви грешки в сметките до тук, че явно трябва да ви питам на всяка стъпка , че все някой нещо не разбрал? Като например гост решил че това е зарядна за един единствен автомобил?
  • #55
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Тоест тази инсталация осигурява годишният пробег на 128 човека с твоите нужди. Да сметнем парите? 52 седмици зареждаш по 30 лв - 1560 лв годишно за 7800 км. Ако електромобилът ти харчи 20kWh/100км ще изхарчи 1560kWh за годината. Виждаш ли някакви грешки в сметките?
  • #54
    Хехе ( преди 9 месеца )
    Тротинетвойводата е пишман бизнесмен.Да наеме някоя счетоводителка да му каже, че в счетоводството освен приходи има и разходи.Държавата няма да те остави да си прибираш по левче от тока.Една камара разрешителни, разходи по монтаж, сертифициране,вноски по кредити, амортизации, поддръжка и почистване, работни заплати, осигуровки,ДДС, данъци,акциз и т.н. край нямат.
  • #53
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Гостенинът както винаги след шест месеца обяснения откакто за първи път постнах този пример, още не е разбрал. Но комбинацията на функционална неграмотност с антиматематически умения очевидно не прощава. Гостенино, 1 милион километра годишно ще ги изминеш при 150 км на седмица за 128 години.
  • #52
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До тинтири. Напротив. Ти си този който говори за губа на стойност с Хоризонт 2030- 2035, когато се очаква закупеният днес автомобил да бъде сменен с нов. Не съм зачекнал аз тази тема. Само те попитах, какво ще е търсенето втора ръка тогава за Когато говориш? Ти всъщност за коя година говориш? Как сметна обезценяването?
  • #51
    Гост ( преди 9 месеца )
    Адреналинката електричка да посмята преди да прави бомбастични изявления.Колко време ще карам бензинова Корола с 200 х.лв за батерии и фотоволтаици? Колко хора ще извадят над 100 хилки за електрокар и 200 хилки за фотоволтаици и батерии? Кой ще ти разрешени да продаваш по левче безплатния ток,без да платиш и лев данък,ДДС и акциз?Колко стотинки ще ти хартисат?
  • #50
    Тинтири_минитири ( преди 9 месеца )
    Анти, говориш за "в бъдеще", а това проучване е базирано на настоящето, което въобще не е такова! В момента имаш едни солидни 10тина хиляди евро разлика в покупката на бензинов и електрически автомобил и още толкова в загубата на стойност - това далеч надхвърля ИЗМИСЛЕНАТА ПЕЧАЛБА от експлоатацията. След 10 години - ще видим! Надали ама нейсе! И пак се разкарвам щото пак ми иска да щракам *** квадратчета!
fallback
Последни