fallback

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.

Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До #10 - ела да ми направиш безплатни фотоволтаици , ще почерпя бира и пилешки кремвирши за мезе.
  • #38
    17 ( преди 9 месеца )
    За мен големият проблем е, че Мете ги натинса много с тея "раздавки". Иначе абонамента, не знам за 230 лева, но за 2100 кр. ми предлагаха - двойна зарядна станция вкъщи, на до 11 квч, но имам служебна кола за работа и безплатна регионална за градския, така че не ми трябваше. Но ако сме двама души, определено ще спестим поне едно 2500-4000 крони. Работата е, че "ги плаща държавата", а държавата взима на мен 46% от зпалатата, на прителка ми 39%, отделно 8000 лева данък на къщата ... дето е на село
  • #37
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До Leberknoedl. Вече попитах, но нека да задам въпроса и на тебе персонално, но и всеки друг може да отговори. Когато през 2030 ( на практика по-рано) електромобилите вече са по-евтини от автомобил с ДВГ. Кой ще иска да си купи автомобил с ДВГ? След като търсенето на автомобили с ДВГ намалее, Какво ще се случи с цените им И особено с обезценяването на старите автомобили с ДВГ? През 2030 вече ще се смеем на "като тръгнеш към морето няма къде да заредиш" зарядните ще са повече от бензиностанциит
  • #36
    Leberknoedl ( преди 9 месеца )
    Голямо "проучване", няма що. Обезценяването и разхода на гуми удобно са ги пропуснали. Hertz вече събраха попарата на " евтините" електрички и едвам отърваха фалита. По истински случай.
  • #35
    17 ( преди 9 месеца )
    "EV в Дания вече имат годишен данък и то от доста време. Зареждането е на абонамент и се плаща на месец ( около 230 лева ) и зареждаш неограничено." - Данакът е смволичен. Исках да си взем BMW 5-ца, но ми казхаа, че данъка му ще ми излезе 40000 кр. на година + 20000 застраховка, защото "млад шофьор". На UP-что данъка беше 800 кр. - сигорн о в БГенце е по-висок, а застраховката ми я направиха за 3700. Зареждането с абонамент дойде 2022-ра час, но ако нямаш зарядно пред вас, трябва да ходиш пак.
  • #34
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До Лудория. Критичното мислене изисква да прецениш дали написаното Е ВЪЗМОЖНО да е вярно. Единствената червена лампичка, която ми светна е петте пенса за киловатчас, но не съм проверил дали е вярно. Ако толкова искаш да дълбаеш, работи в тази посока, защото ако това е вярно значи и статията е вярна, независимо кой е правил проучването. Ако това не е вярно, значи статията е фалшива, като онази статия според която до морето трябва да смениш 4 комплекта гуми, ако си с електромобил.
  • #33
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Пак *** нюз ( преди 47 минути )Тези 5 стинки включват ли всички данъци и такси? Защото в Испания плащам крайна цена 24-26, въпреки че във фактурата пише 10 цента за киловат" именно това ще е причината след време зареждането на бързи зарядни станции със собствени батерии и фотоволтаици да е по-евтино отколкото домашното зареждане, при което само таксата за пренос ти струва повече от цената на тока 16 цента за такси + 10 цента цена на тока. При 20 цента зарядната ще е с 200% печалба!
  • #32
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Доста озадачаваща статия. Само две компании Anderson открих - едната доставя зарядни в UK, а другата се занимава професионално със създаване на проучвания според поръчителя. Дори тяхното проучване е за САЩ и е доста противоречиво. Хем дава предимства на BEV, хем малко не знае точно какво да пише из вътре. Та, след това, всичко написано по-горе е clickbeit материал. И всеки, дето пише под него, трябва да се погледне в огледалото и да си помисли - Защо съм такъв лапнишаран!
  • #31
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Те лека полека ( преди 9 минути )ще започнат и за електричките да налагат същите условия, като на ДВГ. Няма как държавата да се откаже от едни постоянни и сигурно приходи." Губят ви се основни знания по икономика. Печалбата/богатството на човек, фирма или държава не зависи от ДОХОДИТЕ. Избийте си го от главата веднъж завинаги. Зависи от това колко ще са ти РАЗХОДИТЕ за същия период. За повечето държави вносът на горива е огромен РАЗХОД заради който ОБЕДНЯВАТ и компенсират с данъци и такси.
  • #30
    От #7 до #25 ( преди 9 месеца )
    Благодаря за съвета и аз съм стигнал до това заключение. Да, това е положението. В момента се налага да си карам бензиновата кола, защото не виждам по-добра алтернатива. Вероятно BYD ще се появят в БГ преди Xiaomi и вероятно вече с blade 2.0 . Ако Dolphin излезе на цена до 60 000 лв с такава батерия, дори и да нямам гараж, мисля че ме устройва.
fallback
Последни