fallback

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.

Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

fallback
  • #19
    От #7до #15 ( преди 9 месеца )
    Чудесно, аз искам такава ! Помогни ми моля те. От къде да я купя ? Само да уточня, живея в България. Тук даже и BYD нямаме още.
  • #18
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 7 - В Дания имат от 70 до 130% такса, за автомобилите, но при електричеките я махнаха. Махнаха им годишния данък, който е МНОГО солен, намалиха им застраховките, безплатни зарядни има къде ли не, безпланти паркинги. Сега обаче има са в патова ситуация. Ел. колите станаха много и не само, че няма за всички беплатни паркинги и зареждания, ами на датчаните токъм и отиде на левче за киловат, но датчанте свиканха на евтини коли. Преди беше "плащаме данък, защото е мръсно", но сега е зелено.
  • #17
    Не всичко е само до ( преди 9 месеца )
    Аз съм съгласен, че за града електричките са супер, но до там. Имал съм често случаи тъкмо да се прибера и спешно да се наложи да изляза накъде и то по надалеч. И ако нямам достатъчен заряд на батерията, какво правим? За мен спорът ел срещу двг е безмислен. Всеки има различен начин на живот, на ангажименти и виждания. Важното е да се изравнят проблег, зареждане и цени и всеки да си купи това, което му допада на него. А не да ни налагат насилствено едното и забраняват другото.
  • #16
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Хехе ( преди 6 минути )Зареждането в къщи 92% е за типичен градски автомобил." Дай ми практически пример за електромобил който пътува по много километри всеки ден, ЕЖЕДНЕВНО. Всеки божи понеделник вторник сряда четвъртък петък и евентуално събота. 200 км на ден? 300 км на ден? 500 км на ден? 1000 километра на ден? 2000 километра на ден всеки ден? Не се крий като лалугер а отговори какво според тебе НЕ е градски автомобил? По колко върти на седмица извънградски автомобил?
  • #15
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 13. Електромобила на xiaomi струва под 30 000 долара. Какви са цените на изброените от тебе електромобили? Хайде да си говорим с цифри, че само така може да стигнем до някакъв смислен извод, различен от ВЯРВАНЕ.
  • #14
    Митичната врачка ( преди 9 месеца )
    гледа в бъдещето и пророкува изравняване на цените на електричка и автомобил.Това го чакаме вече 10 години,като в пиесата "В очакване на Годо".За сведение на митичната врачка,Годо така и не идва.
  • #13
    От #7 До #9 ( преди 9 месеца )
    Не мога да те поправя, защото не знам дали грешиш. Нямам идея какво ще бъде положението през 2030-а. За сега, изброените от теб китайски марки също са с много високи цени. Средната възраст на автомобил в Европа е вече 12 год. От там си прави извода, какви са финансовите възможности на европееца.
  • #12
    до 4 ( преди 9 месеца )
    "но според мен не си прав" - Пропускаш най-важното. Застрахователите, особено на запад, ремонтират само леки катастрофи - огънати ламарини, най-много да сменят пробит радиатор или счупен фар. Стигне ли се по-надълбоко, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО цялата кола се отписва като пълна щета. С други думи, ремонтите, които правят по ДВГ и ел. са еднотипни.
  • #11
    Хехе ( преди 9 месеца )
    Както винаги са пропуснали,че електричката струва двойно повече от бензинов автомобил.Каквото спестиш от ток,си го дал предварително за електромобил. Зареждането в къщи 92% е за типичен градски автомобил.
  • #10
    Митбъстър=идиот ( преди 9 месеца )
    Електроенергията от слънцето е практически безплатна.Статистически е доказано.
fallback
Последни