fallback

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.

Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

fallback
  • #49
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До тинтири. Смяташ ли че винаги електромобилите ще са по-скъпи от автомобил с ДВГ? Вече обясних защо в бъдеще ще е по-евтино да се зарежда на бързо зарядна станция, която сама си произвежда енергията, отколкото вкъщи, ако не си я произвеждаш сам, а се налага да плащаш скъпа такса пренос за евтиния ток.
  • #48
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Според тази остаряла вече информация, тези 3000 килограма батерия заместват всяка година 80 000 литра бензин всяка година за изминаване на 1 милион км. Всяка Божа година. 800 хиляди литра за 10-годишната гаранция. Тях смяташ ли ги на килограм тегло? Вкарваш ли ги в сметките?
  • #47
    Тинтири_минитири ( преди 9 месеца )
    Дам... просто повярвах, че в Лондон всички имат гараж и зареждат на собствена зарядана :) А и как любезно се мълчи, за по-високата покупна цена и по-голямата загуба при продажба, които бързо бързо изяждат "печалбите". Да живее пропагандата :)
  • #46
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #45
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Пък и енергоемко е ключовата дума. Много по-логично от икономическа гледна точка е да вложиш БЕЗПЛАТНАТА ИЗЛИШНА възобновяема енергия в обработка на материали, за да намалиш себестойността или за зареждане на електромобили или съхранение в батерии, вместо да губиш 80-90% от нея, за да произвеждаш скъп водород и още по-скъпи синтетични горива от този водород. Все забравяте за тази ЕВТИНА И ИЗЛИШНА електрическа енергия, Когато не става въпрос за водород.
  • #44
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Leberknoedl ( преди 32 минути )До 37: Няма шанс електромобилите да станат по-евтини скоро. Тежат повече, т.е. имат повече вложени материали, чието обработване е по-енергоемко." Ти сериозно ли? Колко струва кило mercedes? А килограм volkswagen? Килограм Ферари? Вярно ли се продават на килограм автомобилите?
  • #43
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Този шизофреник не му ли писна да *** нонстоп...всички знаем за кой иде реч
  • #42
    Митична врачка ( преди 9 месеца )
    За кога да очакваме Годо(евтините електрички),коя година виждаш в кристалното кълбо?
  • #41
    Leberknoedl ( преди 9 месеца )
    До 37: Няма шанс електромобилите да станат по-евтини скоро. Тежат повече, т.е. имат повече вложени материали, чието обработване е по-енергоемко. По-евтини могат да излязат само ако са субсидирани, както е в момента, но субсидиите няма как да останат когато започнат да навлизат по-масово. Така че въпроса ти е безсмислен.
  • #40
    Гост ( преди 9 месеца )
    Проучване спонсорирано от Електричка ТВ. Не върви търговията с електрокари и се опитват с заблуждаваща реклама да излъжат някое заблудено камилче.
fallback
Последни