fallback

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.

Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

fallback
  • #69
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тичам веднага да си купя, продавам си Нисаня щом така е написал някой си, изпълнявам начаса!
  • #68
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Напомням. Тази сметка е при 200 000 лв инвестиция, при положение, че реалната сума е около два пъти по-ниска, когато е допълнение към съществуваща зарядна станция свързана към мрежата! И пак мрънкате, че не била реална! Разрешителните се чакат една-две години. Тоест пак ще си говорим тогава, дали се започнали да ги инсталират. Все пак тази батерия се продава само от седем месеца!
  • #67
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Тоест имаш 625 лв спестявания на година. 6250 лв спестяване за 10 години притежание на автомобила. Собственика си връща инвестицията от батериите и фотоволтаиците след 2 години и следващите 8 години печели по 780 лв на година от тебе, тоест и той печели 6250 лв за 10 години само от тебе. Тоест на всеки две години може да удвоява броя на тези системи само от печалбата по любимата ти геометрична прогресия с 50% ръст на бройките годишно. Ще сметнеш ли колко са след 10 години ако започне с 10бр?
  • #66
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Гостенино, благодаря за включването. Ако по-често си признаваше Какво точно не си разбрал за да ти го обясня, щеше да разбираш нещата за много по-малко от три години от първото споменаване. На нормалните хора им отнема 5 минути да зададат правилните въпроси и да разберат всичко. При 15 лв печалба на седмица от тебе, собственика ти продава тока на 50 стотинки. Сложи и 20% ДДС за частно лице и ще зареждаш ток на 60 стотинки - 18 лв за ток, вместо 30 лв за бензин за същия пробег.
  • #65
    Hmm ( преди 9 месеца )
    Е щом е така що са над 10 милярда на загуба дееш,от тия тостери. Нито са еко,нито са добре направени,нито са евтини
  • #64
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Когато решиш да реализираш "бизнес идеята" си,ще очакваме да ни поканиш на откриването на зарядната станция, тротинетвойводо.Ще стане кога ми цъфнат налъмите.
  • #63
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    И понеже сте технически неграмотни, фотоволтаичните централи обикновено се свързват към мрежата като ДОПЪЛНЕНИЕ. Нали не очакваш зарядните станции да работят само когато пече слънце? Тази батерия може да зареди само 4 автомобила с един заряд. Дали ще минат толкова през някоя зарядна станция за електромобили на ден за да използват 100%? Освен това, фотоволтаиците произвеждат средното количество енергия само пролетта или есента, през зимата 50% по-малко, лятото 50% повече.
  • #62
    Гост ( преди 9 месеца )
    Митичен математичко,някой ги е дал вместо мен за зарядна.И аз трябва да се набутам със скъп електрокар и да плащам по левче/квтч за да ти излезе опорката.
  • #61
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Пак функционална неграмотност? Примерът който копирам, беше за автопарк за собствено ползване. Нарочно не променям и запетайка, въпреки че вече видях каква е реалната цена на тази батерия в Китай - около 50 000 лв с доставката до тук за количество над 10 батерии. Въпреки това, дори при двойна цена на батерията, инвестицията се връща Още първата година при собствено ползване, втората година при ПЕЧАЛБА 50 стотинки, КАКТО СЪМ СМЕТНАЛ ЗА ГОСТ - 15 лв печалба на седмица за собственика.
  • #60
    Хехе ( преди 9 месеца )
    Виждам сметка направениа без кръчмар.Въображаеми приходи при 100 процента заетост,като отчетеш липсата на електрички в населението.Колко електрички имате в Пещера? Приходи които никога няма да събереш и липса на разходи.Ти нелегално ли мислиш да работиш?
fallback
Последни