fallback

Ново проучване: Ползването на EV е два пъти по-евтино от бензинова кола

Единственият разход, по който електромобилът превъзхожда аналога с гориво, е застраховката

Използването на електрическа кола струва 50,2% по-малко, отколкото бензиновата, сочи ново проучване във Великобритания, проведено от компанията Andersen . Според него годишните експлоатационни разходи за EV са 1154 лири, докато собствениците на бензинови коли харчат средно 2316 лири.

Очаквано, най-големите спестявания са от разходите за енергия. Шофьорите на бензинови автомобили харчат около 1209 лири за гориво при пробег от 16 000 км, докато тези на EV, ако зареждат у дома, плащат само 174 лири. При използване на най-ниската тарифа за кВт/ч в Обединеното кралство (5 пенса) разходите могат да паднат до 115 лири на година.

Данните на Andersen показват, че 92% от зарежданията се извършват у дома, като само 8% са на обществени станции. Дори с използването на скъпи ултрабързи зарядни станции, енергийните разходи на собствениците на EV остават с 25% по-ниски от тези на собствениците на бензинови автомобили.

Електрическите превозни средства също са по-евтини за поддръжка. Средната годишна цена за обслужване на EV във Великобритания е 232 лири, в сравнение с 295 за бензинови автомобили. В продължение на пет години управлението на електрическа кола излиза 3857 лири, което е с 1/3 по-малко от 5514 лири за автомобил с двигател с вътрешно горене.

Единственият разход, при който електрическите превозни средства отстъпват сериозно, е застраховката. Според данни от Confused.com, през януари 2025 застраховката на EV е струвала 125,81 лири повече, отколкото за бензиновите автомобили. Ситуацията обаче се променя - разходите за застраховка на електромобили са намалели с 18% до 2024 и експертите очакват по-нататъшни спадове, тъй като електрическите превозни средства стават все по-популярни.

Според изпълнителния директор на Andersen Дейвид Мартел за да се ускори преходът към електрически превозни средства, е важно ползите от електромобилите да бъде ясно обяснен на потребителите: „Ключовият фактор е разбирането на спестяванията от зареждане, данъци и обслужване, както и по-ниските застрахователни разходи.“

fallback
  • #29
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Хехе ( преди 6 минути )Зареждането в къщи 92% е за типичен градски автомобил." Дай ми практически пример за електромобил който пътува по много километри всеки ден, ЕЖЕДНЕВНО. Всеки божи понеделник вторник сряда четвъртък петък и евентуално събота. 200 км на ден? 300 км на ден? 500 км на ден? 1000 километра на ден? 2000 километра на ден всеки ден? Не се крий като лалугер а отговори какво според тебе НЕ е градски автомобил? По колко върти на седмица извънградски автомобил с ДВГ?
  • #28
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 18. Ще се мине навсякъде през такива проблеми. Принципът на махалото е добре известен и логичен процес. В момента в България има по една бърза зарядна станция за всеки четири-пет електромобила, които обикновено не зареждат на тях, а вкъщи. От един момент нататък, собствениците на зарядни ще имат проблем и ще спрат да строят повече. В Китай имат обратния проблем - електромобилите станаха много, но няма зарядни. Сега се очаква бум на строежа на зарядни.
  • #27
    От #7до #18 ( преди 9 месеца )
    EV в Дания вече имат годишен данък и то от доста време. Зареждането е на абонамент и се плаща на месец ( около 230 лева ) и зареждаш неограничено. Има и други варианти, но не е по-евтино от зареждането на гориво - същото е. Само ако караш наистина много и зареждаш у дома и то само вечер между 0:30 и 6:00ч., ще спестиш от гориво. Така или иначе, там както казваш тока не е евтин, но въпреки това EV-тата са много и то само, защото ситуацията с цените им е такава. На кратко, цената на EV-то, това е.
  • #26
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Пробегът от 400 км е обещание на рекламния отдел,което се сбъдва само 50%,реално пробега е само 200 км.
  • #25
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "От #7до #15 ( преди 2 минути )Чудесно, аз искам такава ! Помогни ми моля те. От къде да я купя ? Само да уточня, живея в България. Тук даже и BYD нямаме още." Най-разумния съвет, който мога да дам е ИЗЧАКАЙ И НЕ БЪРЗАЙ! Ако бързаш си купи бензинов за града или дизелов ако пътуваш много извънградско, чак следващия ще е такъв. От xiaomi дори новите модели на смартфоните пускат първо в Китай, А чак след няколко месеца в Европа. При колите ще е години, докато смогнат в Китай.
  • #24
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А и още нещо - вкъщи ми е малко трудно да зареждам, когаот си бях в Дания, защото къщите в Копенхаген, все едно са на Велинград. Апартамент! Налсагаха от EVN едни бавни зарядни, ама когато имаш 8 ел. коли в квартала, важеше. Сега поне 1000, а зарядните не са мръдали като бройка. Отделно, пръво забраниха, да изкараш една жица и да зареждеш от вас - няма значение задния двор на блока или плоадката пред вас, което доста ми секна ... електрическото UP-че (хей, бях окъсан студент, без подоигравки!)
  • #23
    Те лека полека ( преди 9 месеца )
    ще започнат и за електричките да налагат същите условия, като на ДВГ. Няма как държавата да се откаже от едни постоянни и сигурно приходи. Или ще наложат акциз на тока на зарядните станции или ще засичат по гпс километрите и ще наложат такса на километър. Ще отпаднат безплатната синя зона и другите привилегии. Както се казва, само сиренцето в капана за мишки е безплатно.
  • #22
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Хехе ( преди 6 минути )Зареждането в къщи 92% е за типичен градски автомобил." Дай ми практически пример за електромобил който пътува по много километри всеки ден, ЕЖЕДНЕВНО. Всеки божи понеделник вторник сряда четвъртък петък и евентуално събота. 200 км на ден? 300 км на ден? 500 км на ден? 1000 километра на ден? 2000 километра на ден всеки ден? Не се крий като лалугер а отговори какво според тебе НЕ е градски автомобил? По колко върти на седмица извънградски автомобил?
  • #21
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Подсказване. Първите 400 километра са от контакта. 8% са още 32 км. Тоест за тебе автомобил който върти 21 160 км на седмица и над 100 000 км годишно е типичен градски автомобил? Колко въртят тогава извънградските?
  • #20
    Това е все едно ( преди 9 месеца )
    Да ти забранят месото и да ти наложат да станеш вегетарианец. Да, но някои имат алергии към бобови култури, други към глутен. За това равен старт за всички и равни условия и потребителя сам да си избира кое и как му е удобно.
fallback
Последни