IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите водородни клетки на Toyota са по-евтини и с 20% по-ефективни

Третото поколение на технологията излиза догодина и ще се използва съвместно с BMW

Електрическите превозни средства стават все по-популярни, но някои автомобилни производители продължават да инвестират в превозни средства с водородни горивни клетки. Toyota е един от най-големите поддръжници на технологията, като сега компанията разкри първи подробности за новите горивни клетки от трето поколение.


водород Toyota


Системата ще бъде представена на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио на 19 февруари, като от компанията твърдят, че тя представлява голяма стъпка напред в развитието. Автомобилният производител също така обещава „значителни намаления на разходите“ благодарение на „иновациите в конструкцията на клетките и производствените процеси“.

Освен че е по-достъпна, най-новата система с горивни клетки на Toyota обещава да бъде до два пъти по-издръжлива. Всъщност японският производител твърди, че издръжливостта на неговата система от трето поколение е сравнима с тази на дизелов двигател.


водород Toyota


Инженерите на Toyota са се фокусирали върху подобряване на горивната ефективност и това води до 20% увеличение на пробега. Настоящият Mirai може да измине 647 км с едно зареждане, но цените на водорода в Калифорния скочиха до рекордно високи нива миналата година. Това означава, че всяко повишаване на горивната ефективност помага за намаляване на разходите.

Повече подробности за технологията се очакват следващата седмица, но от Toyota твърдят, че системата с горивни клетки от трето поколение може да бъде инсталирана в леки автомобили, търговски превозни средства, кораби, влакове и стационарни генератори. Предвижда се тя да излезе догодина, като ще се предлага в Северна Америка, Европа, Китай и Япония. И освен от Toyota, ще се използва и от BMW.

0 от 500
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Над 300 пъти по висока енергийна плътност на водорода, 33,6 квтч/кг .20% 6,72 квтч/кг. Батерия 0,1 квтч/кг.70% 0,07 квтч/кг. Енергийната плътност на водорода падна на само 100 пъти в сравнение с батерията.
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Лапсус ( преди 2 месеца )
    При спор на вярващ с знаещ е практически невъзможно да има консенсус.
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 8 ( преди 2 месеца )
    Можеш ли да облечеш тези ВЯРВАНИЯ в някакви цифри с практически пример Или пак отиваме на противоборство на ЗНАНИЯ с ВЯРВАНИЯ? Прибор на вярващ с знаещ е практически невъзможно да има консенсус.
  • #8
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    КПД на водородната клетка е само 20% ,но се компенсира от голямата енергийна плътност на безплатния водород,произведен от ВЕИ. Енергийната плътност на батериите е отчайващо малка,няма смисъл да носиш толкова голям товар с малко енергия.
  • #7
    3 rate up comment 8 rate down comment
    До 6 ( преди 2 месеца )
    Благодаря! Ето това се нарича смислена дискусия, от която може да се научи нещо! С интерес ще се запозная с тези проекти. Това за Чирен ако е вярно, ще е най-смисленото приложение на водорода - за изгаряне. Многократно съм казвал, че това е най-ефективното съхранение на възобновяема енергия - около 70%. Сравнимо по ефективност с ПАВЕЦ. При водородните автомобили е около 20%, а останалите 80% са загуби.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Първият проект за водородна инсталация е до язовир Овчарица.Парите от Европа са отпуснати,проекта е е ход, фотоволтаичните панели вече са поръчани.Вторият проект е до газохранилището в Чирен.Това е само началото.
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Какво значение има колко са по-ефективни водородните клетки на новия водороден автомобил, ако стария никой не го иска дори като подарък 15 800 цена на автомобила която плащаш на лизинг с 0% оскъпяване при получаване и ваучер за 15 000 за зареждане с водород. За антиматематиците автомобила излиза 180 долара. Дори в Китай няма толкова евтин автомобил. Ето че водородните автомобили вече са по-евтини от автомобилите с ДВГ, както и от тротинетките! Не от електрическите, а обикновените тротинетки!
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    До и idiot 3 ( преди 2 месеца )
    Във водорода ВЯРВАТЕ само технически неграмотните хора. Всички останали ЗНАЕМ, че бъдещето и настоящето на леките автомобили и съхранението на енергия принадлежи на батериите, а не на водорода. В България вече има инсталирани 200 мегавата батерии и инвестиционни намерения за още 6000 мегавата за следващите две години, и нула киловата съхранение във вид на водород за следващите 30 години. ВЯРВАШ ли, че нещо ще се промени в бъдеще? Физичните закони?
  • #3
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 2 месеца )
    Електрическите автомобили са бъдещето.Статистически е доказано.
  • #2
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Водородните автомобили вече са най-доброто предложение на пазара. Toyota обяви промоция за Toyota miray. 60 000 лв плюс подарък гориво за 30 000 лв. Някой ще посочи ли по-добро предложение от това?