IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите водородни клетки на Toyota са по-евтини и с 20% по-ефективни

Третото поколение на технологията излиза догодина и ще се използва съвместно с BMW

Електрическите превозни средства стават все по-популярни, но някои автомобилни производители продължават да инвестират в превозни средства с водородни горивни клетки. Toyota е един от най-големите поддръжници на технологията, като сега компанията разкри първи подробности за новите горивни клетки от трето поколение.


водород Toyota


Системата ще бъде представена на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио на 19 февруари, като от компанията твърдят, че тя представлява голяма стъпка напред в развитието. Автомобилният производител също така обещава „значителни намаления на разходите“ благодарение на „иновациите в конструкцията на клетките и производствените процеси“.

Освен че е по-достъпна, най-новата система с горивни клетки на Toyota обещава да бъде до два пъти по-издръжлива. Всъщност японският производител твърди, че издръжливостта на неговата система от трето поколение е сравнима с тази на дизелов двигател.


водород Toyota


Инженерите на Toyota са се фокусирали върху подобряване на горивната ефективност и това води до 20% увеличение на пробега. Настоящият Mirai може да измине 647 км с едно зареждане, но цените на водорода в Калифорния скочиха до рекордно високи нива миналата година. Това означава, че всяко повишаване на горивната ефективност помага за намаляване на разходите.

Повече подробности за технологията се очакват следващата седмица, но от Toyota твърдят, че системата с горивни клетки от трето поколение може да бъде инсталирана в леки автомобили, търговски превозни средства, кораби, влакове и стационарни генератори. Предвижда се тя да излезе догодина, като ще се предлага в Северна Америка, Европа, Китай и Япония. И освен от Toyota, ще се използва и от BMW.

0 от 500
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 29 ( преди 1 месец )
    Май не си разбрал сарказма? Ако слушаш анти електриците, бъдещето и настоящето принадлежат на водорода, защото за 5 минути зареждаш 5 кг водород за 600 км, в 5 л резервоар, което е 100 пъти по-висока енергийна плътност от батериите и затова никой не иска да си купи автомобил с батерия. А в реалността за миналата година са продадени само 1700 водородни автомобила, като в същото време, Тесла на всеки 8 часа от денонощието продава по толкова, а Тесла модел У е най-продаваният автомобил в света.
  • #30
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 50 минути )Тесла с 200 километра реален пробег и един час време за зареждане? Водороден автомобил с три пъти по голям пробег и пет минути зареждане." Така е. Но ще ми обясниш ли, защо някой ще си купи водороден автомобил, за да зарежда 600 км за 5 минути и 175 долара, което е 330 лв , вместо да зареди дизел за 3 минути и 70 лв в България А още по-малко в САЩ?
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 24 ( преди 1 месец )
    Я си лягай с тия халюцинации
  • #28
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 27 ( преди 1 месец )
    Яйцеклетчо, умните хора са умни, защото четат и ЗНАЯТ. Необразованите хора са глупави и затова ВЯРВАТЕ на всяка захаросана лъжа на политик, търговец, автомобилен производител, фармацевт и наркопласьор. Затова ВЯРВАТЕ във водорода, защото НЕ ЗНАЕТЕ физичните закони защото не сте чели в училище, не четете сега и няма да четете в бъдеще, а ще ВЯРВАТЕ.
  • #27
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Защо се потиш да пишеш,Тротинети като никой не ти чете остротиите.
  • #26
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Практически пример ( преди 1 месец )
    Как не го разбрахте толкова години, през които ви обяснявам, че между себестойността на тока от фотоволтаичната централа е технически възможно да има само един контакт за 20 лв до зарядния порт на електромобила, докато между фотоволтаичната централа и водородния автомобил има инсталации за милиони, които се нуждаят от работна ръка и скъпи консумативи, скъпи транспорт и съхранение, както и от много допълнителна енергия за всичко това.
  • #25
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Практически пример ( преди 1 месец )
    Ако с тези 200 000kWh бъде произведен водород, ще стигне за 200 000 км - 100 лв на 100 км първата година, срещу 20 лв за 100 км при електромобилите. Ако бъде произведено синтетично гориво, стига само за 100 хиляди километра - 200 лв на 100 км за първата година. На десетата година 2 лв за 100 км на ток без други разходи, 10 лв само за енергията за водорода което е най-малкия разход, А за синтетично гориво 20 лв на 100 км само за енергията плюс разходите за водорода плюс разходи за улавяне на СО2
  • #24
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    "анонпъти ( преди 5 минути )Тесла с 200 километра реален пробег и един час време за зареждане? Водороден автомобил с три пъти по голям пробег и пет минути зареждане." Абсолютно вярно? Точно затова Toyota miray е най-продавания автомобил в света трета година подред, а тез ли те ги дават за 180 долара бройката и никой не ги иска дори като подарък. Или пък да беше обратното?
  • #23
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 21 ( преди 1 месец )
    Голямо хвалене на водорода и само измислени клевети по отношение батериите. Давайте го по-реалистично, моля! Апропо - вчера във Варна се постопли и по кръстовищата се задръсти с ДВГ. По-голямо доказателство за лицемерието на някои хора едва ли има! Много трудно ще видите фен на електричките да се заяжда с ДВГ шофьор. Останалите обаче ще се *** откъм гърба от злоба. Как живеете? Страшна помия се излива във ФБ в последно време, а гледам избива и в реални мръсни номера.
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Практически пример ( преди 1 месец )
    Ако ги обърнеш тези 226kWh във водород, КПД е 70% в резервоара с водород ще са съхранени само 158kWh. Ако бъдат превърнати в електричество с помощта на водородна клетка, КПД е 50% и на изхода получаваме 79kWh прав ток, които като обърнем в променлив, остават около 75kWh от вложени 226kWh на теория, ако приемем че нямаме никакви загуби на енергия за пренос и съхранение, какъвто НЕ е случая, ако ще компресираме този водород, под високо налягане за да има по-голяма енергийна плътност. Бъдеще? Неее