IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите водородни клетки на Toyota са по-евтини и с 20% по-ефективни

Третото поколение на технологията излиза догодина и ще се използва съвместно с BMW

Електрическите превозни средства стават все по-популярни, но някои автомобилни производители продължават да инвестират в превозни средства с водородни горивни клетки. Toyota е един от най-големите поддръжници на технологията, като сега компанията разкри първи подробности за новите горивни клетки от трето поколение.


водород Toyota


Системата ще бъде представена на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио на 19 февруари, като от компанията твърдят, че тя представлява голяма стъпка напред в развитието. Автомобилният производител също така обещава „значителни намаления на разходите“ благодарение на „иновациите в конструкцията на клетките и производствените процеси“.

Освен че е по-достъпна, най-новата система с горивни клетки на Toyota обещава да бъде до два пъти по-издръжлива. Всъщност японският производител твърди, че издръжливостта на неговата система от трето поколение е сравнима с тази на дизелов двигател.


водород Toyota


Инженерите на Toyota са се фокусирали върху подобряване на горивната ефективност и това води до 20% увеличение на пробега. Настоящият Mirai може да измине 647 км с едно зареждане, но цените на водорода в Калифорния скочиха до рекордно високи нива миналата година. Това означава, че всяко повишаване на горивната ефективност помага за намаляване на разходите.

Повече подробности за технологията се очакват следващата седмица, но от Toyota твърдят, че системата с горивни клетки от трето поколение може да бъде инсталирана в леки автомобили, търговски превозни средства, кораби, влакове и стационарни генератори. Предвижда се тя да излезе догодина, като ще се предлага в Северна Америка, Европа, Китай и Япония. И освен от Toyota, ще се използва и от BMW.

0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла с 200 километра реален пробег и един час време за зареждане? Водороден автомобил с три пъти по голям пробег и пет минути зареждане.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Практически пример ( преди 1 месец )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #19
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    Всеки първолак знae, че Toyota mirai и Tesla model 3 имат един и същ пробег, но Toyota mirai е с 200-300 кг по-тежка, но има по-малко вътрешно пространство, въпреки, че водородът тежи само 5 кг, А батерията на Тесла модел 3 тежи 500 кг. Ето практическият пример за който ти говоря. Твоята ТЕОРИЯ няма абсолютно никаква ПРАКТИЧЕСКА стойност.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    щом трябва да се усвояват някакви еврофондове няма проблеми схемите за разпределение са изготвени какво се случва по веригата и кой плаща сметката е ясно
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 16 ( преди 1 месец )
    Водородната батерия смяташ ли я с резервоара или само теглото на Водорода? Защото не смятаме само лития. И другото - колко тежи един Мирай?Май и той наближава 2 тона.
  • #16
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблемът е в батерията,най неефективния начин за съхранение на енергия.Килограм батерия 0,1 квтч,килограм водород 33,6 квтч.Триста пъти разлика.
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Жицата ( преди 1 месец )
    Значи тока от ВЕИ го правим на водород, водорода го правим на ток и с него задвижваме колелата. И това викате е по- ефективно това директно да ползваме тока. Няма загуби от превръщанията. Що не измислите още някоя трансформация може да стане още по ефективна системата :)
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всичко хубаво, но в Испания гледам че им търсят над 70 000 евро.
  • #13
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Явно нищо не си разбрал и няма смисъл да ти се обяснява.Липсата на техническо мислене не се компенсира с примери за първолачета.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 11 ( преди 1 месец )
    Практически пример? Или пак вярвания? Какво печели крайния клиент от всички тези факти които си изброил макар и грешно Е защо би избрал водорода пред батерията?