IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новите водородни клетки на Toyota са по-евтини и с 20% по-ефективни

Третото поколение на технологията излиза догодина и ще се използва съвместно с BMW

Електрическите превозни средства стават все по-популярни, но някои автомобилни производители продължават да инвестират в превозни средства с водородни горивни клетки. Toyota е един от най-големите поддръжници на технологията, като сега компанията разкри първи подробности за новите горивни клетки от трето поколение.


водород Toyota


Системата ще бъде представена на Международното изложение за водород и горивни клетки в Токио на 19 февруари, като от компанията твърдят, че тя представлява голяма стъпка напред в развитието. Автомобилният производител също така обещава „значителни намаления на разходите“ благодарение на „иновациите в конструкцията на клетките и производствените процеси“.

Освен че е по-достъпна, най-новата система с горивни клетки на Toyota обещава да бъде до два пъти по-издръжлива. Всъщност японският производител твърди, че издръжливостта на неговата система от трето поколение е сравнима с тази на дизелов двигател.


водород Toyota


Инженерите на Toyota са се фокусирали върху подобряване на горивната ефективност и това води до 20% увеличение на пробега. Настоящият Mirai може да измине 647 км с едно зареждане, но цените на водорода в Калифорния скочиха до рекордно високи нива миналата година. Това означава, че всяко повишаване на горивната ефективност помага за намаляване на разходите.

Повече подробности за технологията се очакват следващата седмица, но от Toyota твърдят, че системата с горивни клетки от трето поколение може да бъде инсталирана в леки автомобили, търговски превозни средства, кораби, влакове и стационарни генератори. Предвижда се тя да излезе догодина, като ще се предлага в Северна Америка, Европа, Китай и Япония. И освен от Toyota, ще се използва и от BMW.

0 от 500
  • #41
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    20%? Само още 330% им остават, за да настигнат електромобилите. Давай, Тойотке, ти можеш!
  • #40
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Огледалото ( преди 1 месец )
    Понеже антиелектриците взимате пари за да разпространявате лъжи, гледате в огледалото и се чудите на нормалните хора кой им плаща за да говорят истината и да изброяват факти и физични закони?
  • #39
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Очевидно ( преди 1 месец )
    На вас не са ви спрели финансирането и продължавате да внушавате ВЯРАТА, че физичните закони са измамата на века и ако налеят достатъчно милиарди, ще могат да ги променят. Нормалните хора и безплатно виждаме и казваме резултатите на Toyota mirai, която никой не иска да си купи дори за 180 долара еднократно, за които разпродават последните бройки, да не стоят по поляните.
  • #38
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Спряха ми финансирането от НПО за зелено бъдеще.Ако си платят ще хваля Тойота и водорода.
  • #37
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Митбъстър=идиот ( преди 1 месец )
    Водорода няма бъдеще.Статистически е доказано.
  • #36
    2 rate up comment 4 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 месец )
    Митичен бустер,в нета има достатъчно информация какви действащи мощности има в момента за производство на зелен водород и синтетични горива.Има достатъчно информация колко още мощности ще се въведат в експозицията по света през 2025 и 2026 година.Ако водорода и синтетичните горива нямаха бъдеще,защо продължават да се влагат милиарди.Зашо Тесла спря да строи нови заводи и достигна максимума си от 1,8 милиона произведени електромобила годишно.
  • #35
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Ако ми платят грант от НПО за водород, веднага минавам на другия бряг.
  • #34
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Митична врачка ( преди 1 месец )
    Водорода няма никакво бъдеще! Но ако тази технология беше китайска, щях да хваля водорода, така както и баба ми не ме е хвалила!
  • #33
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ХаХа ( преди 1 месец )
    За строителство на водородни централи и заводи за синтетични горива захранвани от солари и перки се влагат милиарди инвестиции.Но за тротинетката водорода и водородните автомобили нямали бъдеще.Електромобилите били бъдещето нищо,че има срив в производството и продажбата им в най големите пазари Китай,САЩ и Европа.
  • #32
    3 rate up comment 4 rate down comment
    В резюме ( преди 1 месец )
    Водородът няма бъдеще нито при леките автомобили нито като средство за съхранение на енергия, защото няма практически предимства , които да оправдаят високата цена.