IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Водородните камиони май няма да ги бъде

Един от най-амбициозните производители на тези превозни средства се готви за фалит

Американският производител на камиони с водородно гориво Nikola обмисля продажба или преструктуриране, тъй като се готви да обяви фалит. Това съобщи Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници.


водордна станция


През юни 2020 година компанията Nikola стана публична и започна да търгува с акции. По това време компанията беше оценена на 12 милиарда долара дори преди пускането на готовия продукт. Още същия месец оценката на компанията се повиши до 34 милиарда долара, което я направи временно по-скъпа от Ford. През 2021 година основателят и бивш председател на Nikola Corp - Тревър Милтън обаче беше обвинен в измама.

Обвиненията срещу него бяха за измама на инвеститори, като заради тези си деяния той беше осъден, а пазарната стойност на компанията се срина. Миналата година Nikola произведе общо около 80 водородни камиона, от които претърпя загуби от около 200 милиона долара.

Според Wall Street Journal най-голямото предизвикателство пред компанията е разработването на батерии, които са достатъчно леки и достатъчно енергийно ефективни. Заради тези проблеми акциите на компанията са загубили повече от 99% от стойността си, откакто станаха публични през 2020 година. Те паднаха под границата от $1 няколко пъти и компанията прибягна до многобройни обратни разделяния на акции, за да спази правилата за листване на Nasdaq, но и това не помогна.


0 от 500
  • #7
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Митична врачка ( преди 4 месеца )
    Мите плоското,самият Мъск се преобърна на 180 градуса.От водорода е глупост, се преобърна на водорода има бъдеще.
  • #6
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всеки дизелов камион,може да работи смесено с водород и нафта, като нафтата се подава през дюзите,колкото да запали сместа.
  • #5
    5 rate up comment 8 rate down comment
    До 3 ( преди 4 месеца )
    Докато има технически неграмотни шарани които да се ловят на ***, като небезизвестните утре интелигентни супер инженери антиелектрици, ще има и тарикати, които да ги лъжат и да им взимат парите. 90% от антиелектриците вярват че водородът е бъдещето на транспорта под една или друга форма, включително към него да се добави уловен от въздуха въглероден диоксид и да се произведе синтетично гориво. Готови са за поредната пирамида. Вярват в красиви лъжи и ги разпространяват.
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "И аз не виждам ел камиони в близко бъдеще" - Статията е за водородни, не за електрически. Водородните бяха мъртвородени, но за електрическите дори няма нужда са гледаш в бъдещето - те са тук, дори в Япония, родината на Тойотка и нейната водородна къща от карти. Поне 6 марки вече успешно продават електрически модели.
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Всеки ден, всеки час, навсякъде има матриал" за стартъпи и провалите им. Имаше една много интересна девойка с някакви мега бързи и удобни кръвни тестове или нещо подобно, дето даже беше стигнала до корицата на сп. Пийпъл, така че тоз младеж Милтън направо си е момина сълза. Продавачи на змийско масло, както казват самите американци, е имало, има и ще има. Тури им пепел и давай нататък.
  • #2
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    И аз не виждам ел камиони в близко бъдеще, но конкретно Никола миришеше на схема доста. Появиха се от нищото след като Мъск обяви Семи и ползваха неговия "хайп" да съберат много инвестиции и после рязко заглъхнаха.
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 4 месеца )
    Май кулата от карти се разпада