В Япония шофьорите на камиони ще бъдат заменени с 500-километрова конвейерна лента. Тя ще бъде построен между Токио и Осака, като за основа ще бъдат използвани транспортьори от минни предприятия, съобщава The Drive.
Системата Autoflow-Road ще включва надземни и подземни участъци и ще може да доставя толкова товари дневно, колкото 25 000 шофьори. Очакваният срок за завършване на строителството е 2034 г. Цената на всеки 10 километра ще бъде до половин милиард долара.
Нестандартното предложение е на Министерството на земята, инфраструктурата, транспорта и туризма на Япония, а самата идея е на минната компания Phosboucraa, която доставя фосфатни скали до бреговете на Мароко чрез конвейерна лента с дължина около 100 километра. Японският проект е по-амбициозен. Най-малкото говорим за конвейер с дължина над 500 километра, който ще се простира между Токио и Осака.
Лентовата мрежа ще се нарича Autoflow-Road и ще включва надземен и подземен участък. Конвейерът е предназначен за товар с тегло до един тон и работи денонощно. Идеята наподобява космически асансьор, като реализирането му ще струва астрономическа сума. Например полагането на 10-километров тунел в момента се оценява на 80 милиарда йени, или половин милиард долара.
Според плановете строителството на транспортера ще приключи до 2034 г. В момента Япония изпитва остър недостиг на шофьори на камиони, като това се усеща най-вече в селските райони. Конвейерната лента трябва да реши този проблем, а също така ще помогне за намаляване на нивото на вредните емисии, които според стратегията за климата трябва да бъдат намалени с 46% до началото на следващото десетилетие.