IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Водородните камиони май няма да ги бъде

Един от най-амбициозните производители на тези превозни средства се готви за фалит

Американският производител на камиони с водородно гориво Nikola обмисля продажба или преструктуриране, тъй като се готви да обяви фалит. Това съобщи Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници.


водордна станция


През юни 2020 година компанията Nikola стана публична и започна да търгува с акции. По това време компанията беше оценена на 12 милиарда долара дори преди пускането на готовия продукт. Още същия месец оценката на компанията се повиши до 34 милиарда долара, което я направи временно по-скъпа от Ford. През 2021 година основателят и бивш председател на Nikola Corp - Тревър Милтън обаче беше обвинен в измама.

Обвиненията срещу него бяха за измама на инвеститори, като заради тези си деяния той беше осъден, а пазарната стойност на компанията се срина. Миналата година Nikola произведе общо около 80 водородни камиона, от които претърпя загуби от около 200 милиона долара.

Според Wall Street Journal най-голямото предизвикателство пред компанията е разработването на батерии, които са достатъчно леки и достатъчно енергийно ефективни. Заради тези проблеми акциите на компанията са загубили повече от 99% от стойността си, откакто станаха публични през 2020 година. Те паднаха под границата от $1 няколко пъти и компанията прибягна до многобройни обратни разделяния на акции, за да спази правилата за листване на Nasdaq, но и това не помогна.


0 от 500
  • #37
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До сън ( преди 1 месец )
    "А да гарантират поддържане на 200KWH батерия + зареждане на камион с по 100KWH на час е комедия. За такива нужди се инсталират 500-600KW ФВ" всъщност комедия е да зареждаш камиони с 100kW. За една единствена колонка са необходими поне 10 батерии по 100 kW тоест онази система умножена по 10. Тогава мощността става 1000kW, а фотоволтаиците 1800kWp. Батерии 2150kWh. Така вече се зареждат 750км пробег на камион за 45 мин. задължителна почивка по тахограф. Само от батерията 3 камиона.
  • #36
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До сън ( преди 1 месец )
    Както вече казах, този пример го поствам от половин година за всякакви приложения. Както виждаш съм сметнал 200 000kWh от 180 kWp панели. Много ли ти се вижда 1111kWh годишен добив от 1 kWp? Среднодневно излиза 548kWh пролет и есен. През лятото са около 50% повече до 822kWh средно дневно, а през зимата 50% по малко 274kWh в най-лошия месец. Всичко останало е някъде по средата. Тоест дори през зимата тази станция може да осигури нуждите на днешните зарядни станции, които не са особено натоварен
  • #35
    8 rate up comment 1 rate down comment
    До сън ( преди 1 месец )
    Не знам за какво 55% ефективност говориш. Няма такива панели! Пък и бъркаш мощност 100 kW от изгрев до залез за зареждане за която говоря със 100kWh всеки час от сутрин до залез. Няма такава зарядна станция, която да е заета на 100%. Според собствениците на зарядната инфраструктура в България, натоварването е около 10% от пълния капацитет. Дори да ги съсредоточим в последователни зареждания, това са 2,4 часа на ден с пълната мощност на зарядните.
  • #34
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Отиди на два-три урока по ДЗЕН или там на каквото ходеше да си успокоиш нервите за да спреш да псуваш на всяка дума. Изключи си агресията ако е възможно и разгледай цифрите. Стана половин година откато поствам един и същ пост дано го разберете, но очевидно и аз съм оптимист за да си мисля че вече разбирате какво ви се казва по-рано от три години от първото казване и без ежедневни обяснения за всяка дума. Нарочно неизменям и запетайка, за да си спестим "извъртането" не отговаряй с прилагателни!!
  • #33
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До РУК ( преди 1 месец )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #32
    3 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Извинявам се, оптимист съм по рождение! Митьо е единствения човек на планетата който с 3 КВ фиксирани солари на покрива, покрива 40 Квч среднодневна нужда от ток, при всичките компютри от които пише в 1000 сайта, термопомпата и духалката в спалнята за гости,зарядните за батерии на играчките на жена му, и бързото зарядно на Шаумито! За 7 часа слънцегреене с 3КВ произвежда над 5КВ на час. Вие се съмнявате, че с 180КВ солари няма да произведе 100КВ на час от изгрев до залез! Пълнолунието бонус!
  • #31
    1 rate up comment 6 rate down comment
    SUN ( преди 1 месец )
    Ефективност от над 55% от фиксирани ФВ в България е химера. Средно сме с 6,9 часа слънцегреене на ден, от които максимум 3 са пикови. Наредени изток-запад по 90KW не могат да осигурят 100KWH, в 7 поредни часа в деня, дори в най-слънчевия ден в годината. А да гарантират поддържане на 200KWH батерия + зареждане на камион с по 100KWH на час е комедия. За такива нужди се инсталират 500-600KW ФВ за да се гарантират 100-120 на час при всякакви условия. Tова 300 за 100 което сте казали е оптимистичнo
  • #30
    2 rate up comment 7 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Абе грамотния!За L.A. дето облаци виждат по Коледа, смятат 500Квч на ден от 100кв солари при ПЕРФЕКТНО слънцестоене. Ти в България при ОБЛАЧНО време ще вадиш по 100 на час от изгрев до залез с 180кв солари? Демек 800-900КВч при облаци? *** то като напече ще удариш 3000 бре.Па ако ги връткаш 9 часа да се под перфектен ъгъл - 10 000! По цял свят смятат 3 към 1 ,т.е 300кв солари за средна 100квч добив при СЛЪНЧЕВО време.Митьо смята 1 към 1,8 при облаци и новолуние!Грамотния разказвач на легенди!
  • #29
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Типичен разговор с тойоткаджия: Нормален човек: "- Какъв хубав ден, няма и едно облаче по небето!" Тойоткаджия: "- За какво говориш, няма по-здрава кола от Тойота!" Познавате ли се в този разговор, тойотаджийчета-антиелектричарчета-москофилчета-антибългарчета?
  • #28
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вчера гледам бяха с -44 процента само за деня.