IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Водородните камиони май няма да ги бъде

Един от най-амбициозните производители на тези превозни средства се готви за фалит

Американският производител на камиони с водородно гориво Nikola обмисля продажба или преструктуриране, тъй като се готви да обяви фалит. Това съобщи Wall Street Journal, позовавайки се на свои източници.


водордна станция


През юни 2020 година компанията Nikola стана публична и започна да търгува с акции. По това време компанията беше оценена на 12 милиарда долара дори преди пускането на готовия продукт. Още същия месец оценката на компанията се повиши до 34 милиарда долара, което я направи временно по-скъпа от Ford. През 2021 година основателят и бивш председател на Nikola Corp - Тревър Милтън обаче беше обвинен в измама.

Обвиненията срещу него бяха за измама на инвеститори, като заради тези си деяния той беше осъден, а пазарната стойност на компанията се срина. Миналата година Nikola произведе общо около 80 водородни камиона, от които претърпя загуби от около 200 милиона долара.

Според Wall Street Journal най-голямото предизвикателство пред компанията е разработването на батерии, които са достатъчно леки и достатъчно енергийно ефективни. Заради тези проблеми акциите на компанията са загубили повече от 99% от стойността си, откакто станаха публични през 2020 година. Те паднаха под границата от $1 няколко пъти и компанията прибягна до многобройни обратни разделяния на акции, за да спази правилата за листване на Nasdaq, но и това не помогна.


0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 4 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #16
    9 rate up comment 4 rate down comment
    до 15 ( преди 4 месеца )
    Опорки, опорки, опорки. Всяка една от тях, а в твоето мнение са много, отдавна са категорично оборени от фактите. А в реалния свят именно в северните държави има най-много електрически камиони и програмите са по-успешни от очакваното.
  • #15
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Колкото и електрическите камиони имат бъдеще. Няма как да стане с тези технологии. Особено в зимни условия е голям проблем. От една страна имаме батерии на които им намаля капацитета наполовина в студено време, а друга страна имаме повишена консумация на ел енергия за отопление. Ние и сега без да караме масово ел коли и камиони само от печките и климатиците вече сме на ръба на възможностите. Енергийната мрежа не може да понесе такива товари. Трябва всяка станция да има батерии. Адски скъпо е.
  • #14
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Заглавието е вярно, но някакъв си стартъп, който доказано се опитваше да *** е най-малко показателен от всички. Много по-интересни са Хюндай, които тихомълком си сложиха водородните камиони във фризера след печалните отзиви от клиентите. Другите големи марки за камиони направиха прототипи и дотам. Някои все още говорят за водород, но съвсем разумно не правят нищо по въпроса.
  • #13
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Митична врачка ( преди 4 месеца )
    Във Факти!
  • #12
    11 rate up comment 6 rate down comment
    До 10 ( преди 4 месеца )
    Тук е пълно с антимислители. Сигурен съм че ще имаш огромен успех. Щом ВЯРВАТ във водорода, могат да повярват във всичко.
  • #11
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Голям смях ( преди 4 месеца )
    "Митична врачка ( преди 5 минути )Мъск ще експериментира с "глупаво" гориво." Къде това? Във вашата реалност на плоската земя ли? При положение че там физичните закони не важат и карате масово перпето мобиле ДВГ, защо пък да не го захранвате с водородно гориво и вашия Илон Мъск да произвежда водородни тесли? Почти съм сигурен че ще ми дадеш източника си на информация, ако те помоля учтиво? Ама да не стане като Норвегия си затвори въгличните централи и тока постъпна, А то било в Германия
  • #10
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    изобретил съм система която смесва карбон диоксид и диводоросен окис като с един литър от това чудодейно напълно естествено течно гориво може да изминете до 1 000 км по WLTP работи с газови и бензинови с директно впръскване атмосферни и инжекционни както и дизелови двигатели за първите които си поръчат от течността получават и бландирана тубичка за eдин литър като цената на чудодейната горивна смес е само 29,99 лева за литър побързайте количеството е ограничено сипваш и забравяш само караш
  • #9
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Митична врачка ( преди 4 месеца )
    Мъск ще експериментира с "глупаво" гориво.
  • #8
    11 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 ( преди 4 месеца )
    В такава глупост, че Тесла ще произвежда водородни автомобили, могат да поВЯРВАТ само най-надарените антимислители като вас. Защо си мислиш, че някой нормален човек ще ти повярва? За твое съжаление технически неграмотните хора, които ВЯРВАТ не са чак толкова много. За сметка на това е абсолютна истина, че Toyota се извъртяха на 180 градуса и си признаха, че е водорода е глупост, за която са изгубили десетки и стотици милиарди и десетки години