IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КамАЗ постепенно се срива

Печалбата на руския производител на камиони е паднала 20 пъти

Марката КамАЗ дълго време заемаше водеща позиция на руския пазар на камиони. Сега обаче дялът на този производител е намалял значително. На какво се дължи този спад, разказват руските водещи автомобилни медии.


КамАЗ


Съобщава се, че печалбите на КамАЗ са намалели поради рязкото навлизане на китайски конкуренти на руския пазар. През тази година оборотът на компанията е намалял най-много, като се очаква тенденцията да продължи.

Клиентите масово са започнали да пренебрегват КамАЗ за сметка на китайски аналози. Това се дължи на факта, че камионите от Китай са по-евтини и по-лесни за поддръжка. Освен това качеството на руската продукция е паднала значително, след липсата на ноухау от западните компании

Така печалбата на КамАЗ през първото полугодие на 2024 година възлиза на 641.1 милиона рубли, което по текущия обменен курс се явява приблизително на 6 593 125 евро. Това е 20.3 пъти по-малко от преди.

В същото време оборотът на руската компания възлиза на 156.3 милиарда рубли. Тази стойност е по-малка с 14.9%. Явно след раздялата на марката с Daimler, нещата тръгват надолу, а по-лошото за руската компания е, че прогнозите са за още по-голям спад.

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Да не ( преди 4 месеца )
    плачем на чужд гроб.
  • #8
    13 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 4 месеца )
    До 7ми - Това което сте изброили, са малко или много порблеми с качестовот при ОЕМите, при които те правят сервизни акции, с две думи стандартна практика. Докато при КАМАЗ отчитат 20 пъти по-ниска печалба за първото тримесечие, която най-вероятно е поради много влошено качество и намалени продажби. Факт е че имат проблеми с качестовто от миналата година още и сега това се потвърждава и от тази статия. Може и да наваксат, но цифрите показват доста лоша перспектива.
  • #7
    7 rate up comment 22 rate down comment
    добавя минимализъм ( преди 4 месеца )
    как именно е "изчезнало ноу-хау-то" на западните компании? двигателите съвместна разработка не са изчезнали. може ZF и Брембо да не им продават компоненти. качеството в автомобилите е глобален проблем - стружките в двигателите на тойота, додж с изпаднали клапани, форд с излетелите през блока биелетки и различни цветове седалки в салона... да, че руските работници са немарливи по природа си е вярно, те в ракета бяха разменили + и - на кабела, *** само те ли? камаз ще навакса от доставки за СВО.
  • #6
    26 rate up comment 13 rate down comment
    Айде ( преди 4 месеца )
    Така им се пада. Скоро и цялата *** така!
  • #5
    21 rate up comment 4 rate down comment
    v-1 ( преди 4 месеца )
    До втория - 14.9% е спада на оборота, печлабата им е паданала 20 пъти за първото тримесечие, спрямо предната година.
  • #4
    23 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 4 месеца )
    След като Даймлер си тръгнаха, имаше рязък сапд на качестовто и сега виждаме последиците от това, начлаото на срив в продажбите. До година ще е още по-зле според мен и това ще се подсили от евтини Китайски машини също.
  • #3
    35 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Има един виц за машина на времето. Ванка, а в коя година сме сега? Някъде между 1965 и 2024г, не мога да преценя защото сме в завод на УАЗ :D
  • #2
    6 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    14,9 % срив???
  • #1
    32 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 4 месеца )
    На снимката е модел от времето на СССР.При това положение спадът е логичен.Толкова си могат чебурашките.Правят един модел и го произвеждат поне 50 год.