IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без Daimler не става: всеки трети КАМАЗ излиза дефектен от фабриката

От компанията признаха за срива в качеството, но се оправдаха с неопитни работници

КАМАЗ, гордостта на руското автомобилостроене, уверяваше, че няма да претърпи никакви щети от международните санкции и принудителната раздяла със стратегическия инвеститор Daimler. Година по-късно обаче камионите на компанията са с рекорден срив в качеството: по данни на браншовата организация на руската автомобилна промишленост при 34.9% от произведените през последните месеци камиони К5 са констатирани сериозни фабрични дефекти още при доставката.
  
  
КАМАЗ, Kamaz
   
   
КАМАЗ, който е носител на рекордните 19 победи в рали "Дакар" при камионите, ползваше основни агрегати от Daimler в своите влекачи, включително 12-цилиндровите дизелови двигатели, кабината и водещия мост. След началото на войната в Украйна Daimler се оттегли от Русия, а през миналия февруари от фабриката в Набережние Челни триумфално обявиха, че са успели да преработят моделите си така, че да не зависят от никакви части от "неприятелски страни".

Резултатът от това обаче е, че фабричните дефекти са скочили с над 30 на сто. От пресслужбата на КАМАЗ (съкращение от Камски автомобилен завод) потвърдиха тези числа, но се оправдаха с големия ръст в поръчките, както и в неопитната работна ръка. "Недостатъчната квалификация на привлечените работници и недостатъчното познаване на технологичните процеси от тяхна страна понижиха технологичната дисциплина до 0.847 при базово равнище 0.93", се казва в официалното съобщение на компанията. Заради недостига на работна ръка след началото на войната компанията бе подтикната от властите да наема на работа затворници. От КАМАЗ уверяват, че въпросът за отстраняване на дефектите ще е приоритетен през 2024 година.
  
  

 

0 от 500
  • #32
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 1 те заради туй Буханките вървят по 10-15 години в тежки терени и нямат проблем.А,сега на фронта в тези тежки условия са безотказни.
  • #31
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 3 нали знаеш,че даваш данни за украинските загуби,които дневно се увеличават с по около 1000 бройки,а територията им се топи с километри на ден.
  • #30
    3 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 4,ами те са си бре не са кат теб увиснал и ***.Изпревариха 5-тата икономика и матор на Гейропата Джендермания и гонят 4 -тите Джапанките,а Френските пастети и *** са 7 в света. А ние сме първи ама отзадзе на преде.
  • #29
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 7,чудя се да ти се смее ли човек или да те оплаква.Мостовете от Мадара,ти усещаш ли се кви ги пишеше бре,Мадара я няма на картата от десетилетия кви мостове те дънят бре.Новият КАМАЗ от 2023г който взе приза за подобното на Дакар рали Копринения път да не мислиш,че е немци са го правили бе? От 2022г. цялата евро пед аласак из мет се изнесе от Русия,та освен тях няма кой да им прави каквото и да е по камиони и коли.
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 9 това не е правене,а асемблиране/сглобяване/ с готови матряли.Няма вече и техникумите които изкарваха кадри,а и образованието е кръгла нула. То и заводи няма. З ада направиш нещо се изисква суровина,завод за преработка на тази суровина,завод за изработване на даден продукт и завод за комплектоване на този продукт вече като краен такъв за пазара.Ние нищо от това нямаме,а само бачкатори да правят еднотипни действия като Чарли Чаплин в известен филм.
  • #27
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 12,двигателя е Къминс,както на всички коли е Отто. Не пиши простотии. Двигателя си се произвежда в Русия,а сега кат няма Къминс мъминс,и другиата сбирщина как мислиш си произвеждат двигателите,а те ги произвеждат без проблем.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    До 22 не си у ред,има толкова много информация по този въпрос,че не си заслужава да ти се отговаря. Тез дет са ти сложили плюсове също не са у ред.
  • #25
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Бате Иво ( преди 9 месеца )
    12 цилиндров двигател И 63-ката на мерцедес не е с толкова бутала Боже колко *** народ боже Особено оня с катерпилера
  • #24
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Ой ( преди 9 месеца )
    И колко дефекта са от двигателя?!?Който се е правил изцяло в Русия последните 30+ години?А пък изказвания за двигател на Катерпилър в Т34 е най добрия виц за десетина години. Следва вица за 2та завода за такива двигатели.
  • #23
    18 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    РУСНАЦИТЕ САМИ НЕ МОГАТ НИЩО, РУСКАТА *** ПРОИЗВЕЖДА САМО УБИЙЦИ!