КАМАЗ, гордостта на руското автомобилостроене, уверяваше, че няма да претърпи никакви щети от международните санкции и принудителната раздяла със стратегическия инвеститор Daimler. Година по-късно обаче камионите на компанията са с рекорден срив в качеството: по данни на браншовата организация на руската автомобилна промишленост при 34.9% от произведените през последните месеци камиони К5 са констатирани сериозни фабрични дефекти още при доставката.
КАМАЗ, който е носител на рекордните 19 победи в рали "Дакар" при камионите, ползваше основни агрегати от Daimler в своите влекачи, включително 12-цилиндровите дизелови двигатели, кабината и водещия мост. След началото на войната в Украйна Daimler се оттегли от Русия, а през миналия февруари от фабриката в Набережние Челни триумфално обявиха, че са успели да преработят моделите си така, че да не зависят от никакви части от "неприятелски страни".
Резултатът от това обаче е, че фабричните дефекти са скочили с над 30 на сто. От пресслужбата на КАМАЗ (съкращение от Камски автомобилен завод) потвърдиха тези числа, но се оправдаха с големия ръст в поръчките, както и в неопитната работна ръка. "Недостатъчната квалификация на привлечените работници и недостатъчното познаване на технологичните процеси от тяхна страна понижиха технологичната дисциплина до 0.847 при базово равнище 0.93", се казва в официалното съобщение на компанията. Заради недостига на работна ръка след началото на войната компанията бе подтикната от властите да наема на работа затворници. От КАМАЗ уверяват, че въпросът за отстраняване на дефектите ще е приоритетен през 2024 година.