IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият КАМАЗ се оказа почти изцяло вносен

Гордостта на руската индустрия ползва двигател, мост и кабина от Mercedes

Товарните машини на КАМАЗ са гордостта на руската автомобилна индустрия: заводът в град Набережние челни в Татарстан е най-големият производител на подобна техника в цялата бивша ОНД, да не говорим за рекордните му 17 победи в категорията за камиони на Рали Дакар.
  
  
КАМАЗ
Преоборудвана за втечнен природен газ (LNG) версия на новия КАМАЗ. Единстеният проблем е, че в цяла Русия има само шест зарядни станции за LNG


Сега обаче компанията предлага пазара модела КАМАЗ‑5490, който в огромната си част се състои от вносни компоненти, съобщават руските медии. Машината се задвижва от 12-литров дизелов двигател ОМ457, предоставен от стратегическия партньор и акционер Daimler. Пак от Mercedes-Benz идва и кабината, която на практика е от германския модел Axor. Германски е също водещият мост Daimler HL6, споделен с Axor и Actors.
 
 
Камаз двигател
Двигателите пристигат комплектовани от завода в Манхайм


Редовият шестцилиндров дизел се произвежда в завода на Mercedes в Манхайм и се транспортира сглобен до Татарстан. Германците му дават 1 млн. километра ресурс и 80 000 км пробег между обслужванията. Разходът е около 32 литра на 100 км.

Първоначалните планове на Камския автомобилен завод бяха да използват и собствената си разработка - осемцилиндров мотор с чугунен блок и работен обем 13 литра. Но в крайна сметка ръководството е предпочело да ползва германските агрегати.
  
  
Камаз 4350
КАМАЗ от съветската епоха - славният модел 4350


Част от произвежданите в Татарстан машини са оборудвани и с газови уредби за природен газ, които пък идват от Италия - от компанията EMER. "Метановата" версия на камиона развива 401 конски сили максимална мощност и 2000 Нм максимален въртящ момент. Според маркетинга на КАМАЗ обаче такава машина при годишен пробег 200 000 км спестява на собственика си към половин милион рубли, или почти 6000 евро.
 


 

 

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ВАМ ( преди 2 месеца )
    Могат. И си го позволяват?????
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Кико ( преди 2 месеца )
    Не могат и да копират като хората! Правете водк и момичета и не се занимавай те с глупост!
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А татарките са наши сестри! Хубаво е да имаш такива съседки.
  • #6
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    През 1932 г. се прави референдум за името на републиката и хората решават да се казва Болгария. Но Сталин и тогавашния КПСС решават че може да има проблеми и дават име Татарстан. Те са наши братя.
  • #5
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    А Даймлер са китайски.Основният акционер е Китаец член на ККП.
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung ( преди 2 месеца )
    Даймлер е основен акционер в КАМАЗ, каквито искат двигатели, мостове, кабини и скоростни кутии ще им пращат, важното е на среща да падат мангизи. Китайските ни градски автобуси на Ютонг са с американски двигатели на катерпилар, ама и едните и другите са си взели парите, пък ние се чудим що тъй сме бедни и си препращаме някакви стари снимки от Шумен-Мадара, Ботевград Чавдар и се тюхкаме на своята глупост и тъпота.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 2 месеца )
    И със стария автобусен двигател, който не покрива Евро 6, но в Русия им дреме...
  • #2
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Предния мост, кабината и двигателя. Това не е производител на камиони, а асемблатор на Мерцедес с друга марка. Явно така Мерцедес са преценили, че могат да завземат голям дял от един шовинистичен пазар през задния двор.
  • #1
    25 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Нито са първите, нито са последните, които правят подобни неща. В крайна сметка се гледа да е икономически изгодно, както за производителя, така и за новия собственик след това. След като са имали готов 8-мак, а са могли да вземат мотор и от ЯМз, е ясно, че е по-рентабилно да ползват немски агрегат. С оглед камионите на Мерцедес, то КАМАЗ-а трябва да е доста прилична машина.