IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без Daimler не става: всеки трети КАМАЗ излиза дефектен от фабриката

От компанията признаха за срива в качеството, но се оправдаха с неопитни работници

КАМАЗ, гордостта на руското автомобилостроене, уверяваше, че няма да претърпи никакви щети от международните санкции и принудителната раздяла със стратегическия инвеститор Daimler. Година по-късно обаче камионите на компанията са с рекорден срив в качеството: по данни на браншовата организация на руската автомобилна промишленост при 34.9% от произведените през последните месеци камиони К5 са констатирани сериозни фабрични дефекти още при доставката.
  
  
КАМАЗ, Kamaz
   
   
КАМАЗ, който е носител на рекордните 19 победи в рали "Дакар" при камионите, ползваше основни агрегати от Daimler в своите влекачи, включително 12-цилиндровите дизелови двигатели, кабината и водещия мост. След началото на войната в Украйна Daimler се оттегли от Русия, а през миналия февруари от фабриката в Набережние Челни триумфално обявиха, че са успели да преработят моделите си така, че да не зависят от никакви части от "неприятелски страни".

Резултатът от това обаче е, че фабричните дефекти са скочили с над 30 на сто. От пресслужбата на КАМАЗ (съкращение от Камски автомобилен завод) потвърдиха тези числа, но се оправдаха с големия ръст в поръчките, както и в неопитната работна ръка. "Недостатъчната квалификация на привлечените работници и недостатъчното познаване на технологичните процеси от тяхна страна понижиха технологичната дисциплина до 0.847 при базово равнище 0.93", се казва в официалното съобщение на компанията. Заради недостига на работна ръка след началото на войната компанията бе подтикната от властите да наема на работа затворници. От КАМАЗ уверяват, че въпросът за отстраняване на дефектите ще е приоритетен през 2024 година.
  
  

 

0 от 500
  • #22
    17 rate up comment 13 rate down comment
    Ами ( преди 3 месеца )
    Всичките им танкове Т-34 /и не само/ са с американски двигатели D2 на Катерпилар. За шест месеца американците им построяват два завода за производството на тези двигатели. Безвъзмездно. *** ги слагаха на всичко що е с вериги. Сега са същите. Ватенката затова е ватенка, щото е кадърна единствено в лоченето на самагон.
  • #21
    25 rate up comment 26 rate down comment
    Жълтопаветник ( преди 3 месеца )
    Хахаахаха. Това е от латвийската медия ,която е копирана от Дойче веле и оп нашия тук я превел. Тъжна и жлка работа. Швабите са вече на 12 икономика в света, руснаците ги отнесоха. Не се притеснявайте ще се оправят и продължават да задобряват. По глупава и пропагандно неиздържана статия от 1 месец бе съм чел!
  • #20
    8 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да бе
  • #19
    31 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Тесла също произвежда некачествени коли с некачествени части, които тесларите наричат детски болести.
  • #18
    20 rate up comment 22 rate down comment
    Форд ( преди 3 месеца )
    Толкоз ,,умни,, българи , Правят 50 модела ,, Чушкопеци,, Ако им разместиш обувките , няма да могат да ги обуят . Ниво на Образование - *** 0 и 1/2 минус.
  • #17
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Хахаха ( преди 3 месеца )
    Закривай, продавай фалирай!!!
  • #16
    41 rate up comment 17 rate down comment
    v-1 ( преди 3 месеца )
    Те никога не са могли да правят автомобили и камиони :)))
  • #15
    43 rate up comment 11 rate down comment
    81 ( преди 3 месеца )
    Една трета официално, реално - над 50%.
  • #14
    41 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 3 месеца )
    Нищо изненадващо.Цялото автомобилостроене в Русия е базирано на копиране и производство по лиценз.Решиха да са самостоятелни и резултатът е една трета брак.Толкова могат.
  • #13
    33 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Очаквано. Тези *** скоро ще са на нивото на северна корея