IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без Daimler не става: всеки трети КАМАЗ излиза дефектен от фабриката

От компанията признаха за срива в качеството, но се оправдаха с неопитни работници

КАМАЗ, гордостта на руското автомобилостроене, уверяваше, че няма да претърпи никакви щети от международните санкции и принудителната раздяла със стратегическия инвеститор Daimler. Година по-късно обаче камионите на компанията са с рекорден срив в качеството: по данни на браншовата организация на руската автомобилна промишленост при 34.9% от произведените през последните месеци камиони К5 са констатирани сериозни фабрични дефекти още при доставката.
  
  
КАМАЗ, Kamaz
   
   
КАМАЗ, който е носител на рекордните 19 победи в рали "Дакар" при камионите, ползваше основни агрегати от Daimler в своите влекачи, включително 12-цилиндровите дизелови двигатели, кабината и водещия мост. След началото на войната в Украйна Daimler се оттегли от Русия, а през миналия февруари от фабриката в Набережние Челни триумфално обявиха, че са успели да преработят моделите си така, че да не зависят от никакви части от "неприятелски страни".

Резултатът от това обаче е, че фабричните дефекти са скочили с над 30 на сто. От пресслужбата на КАМАЗ (съкращение от Камски автомобилен завод) потвърдиха тези числа, но се оправдаха с големия ръст в поръчките, както и в неопитната работна ръка. "Недостатъчната квалификация на привлечените работници и недостатъчното познаване на технологичните процеси от тяхна страна понижиха технологичната дисциплина до 0.847 при базово равнище 0.93", се казва в официалното съобщение на компанията. Заради недостига на работна ръка след началото на войната компанията бе подтикната от властите да наема на работа затворници. От КАМАЗ уверяват, че въпросът за отстраняване на дефектите ще е приоритетен през 2024 година.
  
  

 

0 от 500
  • #2
    28 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Да кажем че в момента имат и много детски болести заради адаптацията, част от които ще оправят. Но хора откъде? За последните 2 години освен редовната армия (които макар и в малка степен все пак са ангажирани в икономиката) са излезли над 2 милиона здрави прави млади от трудовия пазар. Те не са наели и затворниците за кеф. Та този проблем скоро няма да се реши. Докато на Вожда не му свършат парите дето налива във военната индустрия та оттам да излязат някакви читави кадри.
  • #1
    34 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Логично - те на буханките всяка трета има проблеми заради които не може да се кара още от закупуването си. Какво остава за нещо което е в пъти по-сложно.