IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Без Daimler не става: всеки трети КАМАЗ излиза дефектен от фабриката

От компанията признаха за срива в качеството, но се оправдаха с неопитни работници

КАМАЗ, гордостта на руското автомобилостроене, уверяваше, че няма да претърпи никакви щети от международните санкции и принудителната раздяла със стратегическия инвеститор Daimler. Година по-късно обаче камионите на компанията са с рекорден срив в качеството: по данни на браншовата организация на руската автомобилна промишленост при 34.9% от произведените през последните месеци камиони К5 са констатирани сериозни фабрични дефекти още при доставката.
  
  
КАМАЗ, Kamaz
   
   
КАМАЗ, който е носител на рекордните 19 победи в рали "Дакар" при камионите, ползваше основни агрегати от Daimler в своите влекачи, включително 12-цилиндровите дизелови двигатели, кабината и водещия мост. След началото на войната в Украйна Daimler се оттегли от Русия, а през миналия февруари от фабриката в Набережние Челни триумфално обявиха, че са успели да преработят моделите си така, че да не зависят от никакви части от "неприятелски страни".

Резултатът от това обаче е, че фабричните дефекти са скочили с над 30 на сто. От пресслужбата на КАМАЗ (съкращение от Камски автомобилен завод) потвърдиха тези числа, но се оправдаха с големия ръст в поръчките, както и в неопитната работна ръка. "Недостатъчната квалификация на привлечените работници и недостатъчното познаване на технологичните процеси от тяхна страна понижиха технологичната дисциплина до 0.847 при базово равнище 0.93", се казва в официалното съобщение на компанията. Заради недостига на работна ръка след началото на войната компанията бе подтикната от властите да наема на работа затворници. От КАМАЗ уверяват, че въпросът за отстраняване на дефектите ще е приоритетен през 2024 година.
  
  

 

0 от 500
  • #12
    34 rate up comment 4 rate down comment
    До 7 ( преди 3 месеца )
    Ти двигател на Камаз виждал ли си ???Двигателят е Cummins, от лошата Америка.
  • #11
    43 rate up comment 5 rate down comment
    88 ( преди 3 месеца )
    В Камаз не са се трудили немци, които изведнъж са си тръгнали, така че оправданието за неопитни работници е смешно, та чак тъжно.
  • #10
    10 rate up comment 35 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 месеца )
    Аха да ви повярвам,но вие продължавайте да фабрикувате измишльотини.
  • #9
    26 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не правим, викаш? За да се прави, трябва да има експертни знания. Те се трупат бавно. Няма как да започнем да са правим кацащи ракети за многократна употреба, докато до вчера основното ни производство е било на консерви. В момента сме на ниво части за коли и софтуер, което не е малко, особено второто. Ето пример - няколко момчета са работили за друг, отделили са се, а сега са водещ разработчик за аксесоари за Тесла. Фирмата е Enhance, а най-известният им продукт - S3xy buttons.
  • #8
    23 rate up comment 47 rate down comment
    присмял се 4 ( преди 3 месеца )
    на фона на всичко това - хората поне правят нещо. у нас и това не правим - "аутсорсинг", "услуги", "туризъм", "ресторантьорство" и току някое изключение като фирма за индустриални роботи. Мерцедес ще се върнат там, но тук никога няма да стъпят, помнете ми думата.
  • #7
    43 rate up comment 8 rate down comment
    присмял се 3 ( преди 3 месеца )
    относно победите на Камаз в рали Дакар - в онази машина няма практически нищо, направено в Русия - освен рамата и буквите. от електрониката през спирачните апарати до скоростната кутия всичко е внос от Германия, а двигателят - макар и руски - е доработван от германци. голяма част от наученото е пренесено в другите им камиони. да ви обърна внимание, че на зенитния комплекс "Панцир", който е на 8х8 Камаз шаси, мостовете са български, Мадара.
  • #6
    8 rate up comment 26 rate down comment
    присмял се 2 ( преди 3 месеца )
    невъзможност да разбере какво си му написал или какво му говориш. неспособност да си напише правилно паролата, дори да си стартира компютъра и да се свърже с WiFi. колко от вас могат сами да си сменят гумата на колата? тук няма кой да ми завари две парчета желязо едно за друго. 6 месеца обучение как да събираш кабелни снопове. съжалявам, ама не вАжите.
  • #5
    10 rate up comment 26 rate down comment
    присмял се ( преди 3 месеца )
    хърбел на щърбел. успех на учениците от професионална гимназия от матурата по Бълграски: 2.00. това са хората, които ПОТЕНЦИАЛНО биха строили камиони у нас. да не говорим какво представлява трудовата им дисциплина - студенти от "елитни" вузове в големите градове изпадат масово от пробния си период още от първия месец. успеваемост на преминаването през изпитателния срок до момента: 32%, и то основно несправяне с работата и дисциплинарни причини.
  • #4
    36 rate up comment 7 rate down comment
    112 ( преди 3 месеца )
    Тия нали си бяха самодостатъчни ...
  • #3
    43 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Дотук опънатата бръчка е изпратил 1,4 млн. мъже в Украйна. От тях 350 хил. са наторили и без това плодородната почва там. Останалите над милион са "ветерани" я без очи, я без крака, я без ръце. Хора, които ще висят на социалното перо на държавата още десетки години. Отделно, милиони избягали от държавата, защото не искат да служат на изпънатата бръчка. Демографските проблеми, които създаде, няма да се решат десетилетия. И това навръх и без това лошото демографско положение там.