В рамките на наскоро приключилия международен икономически форум в Санкт Петербург ръководителят на КамАЗ Сергей Когогин очерта ролята на поверената му марка в съдбата с възраждането на марката Москвич. Припомняме, че подкрепата на КамАЗ за пускането на нови продукти в бившия завод Renault Russia (сега заводът на Москвич) беше обявена официално на ниво Министерство на промишлеността и търговията.Сега обаче се появиха някои подробности.
„Ние, използвайки нашия международен опит и готови контакти, ако условията за бизнеса с леки автомобили не се променят, сме готови да изберем партньор и да създадем производство на до 300 хиляди автомобила годишно в днешните съоръжения, които са в Москва“ - заяви пред ТАСС Сергей Когогин.
Струва си да се отбележи, че капацитетът на Renault Русия през последните месеци на експлоатация бе около 190 000 автомобила годишно, тоест говорим за значително увеличение на обемите. От изказването на Когогин може да се предположи, че словосъчетанието „готови контакти“ означава външна подкрепа, която най-вероятно ще дойде от китайската компания JAC, с която КамАЗ си сътрудничи по отношение на среднотоварния камион Compass.
Освен това Когогин поясни, че КамАЗ не планира да произвежда собствени леки автомобили - с изключение на електрическите превозни средства Кама - така че бъдещето на завода "Москвич" едва ли е пряко свързано със стратегията на КамАЗ. Припомняме, че по-рано шефът на Министерството на промишлеността и търговията Денис Мантуров съобщи, че за пускането на нова линия автомобили в завода "Москвич" се работи с китайски партньори, но не уточни имената на компаниите.