fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

вредни емисии

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #50
    Фактите ( преди 2 месеца )
    В момента е месеца с най-слабо слънце греене и най-малък добив от фотоволтаиците АЕЦ 30,93%2076.48Кондензационни ТЕЦ 25,90%1738.67Топлофикационни ТЕЦ 5,70%382.47Заводски ТЕЦ 1,50%100.68ВЕЦ 0,14%9.27Малки ВЕЦ 2,10%140.85ВяЕЦ 0,02%1.3ФЕЦ 33,51%2249.35Био ЕЦ 0,20%13.71Товар на РБ5005.52
  • #49
    До 46 ( преди 2 месеца )
    Използването на батерии всъщност намалява нуждата от далекопроводи, а не я увеличава. Използвана та енергия остава същата, но мощността не е ниска през деня и два пъти по-висока вечерно време, за което се искат яки кабели. Точно обратното на синтетичните горива при които се искат 10 пъти по-големи мощности, за да произведе гориво за същите километри. Затова питам за практически примери - вие сами доказвате недостатъците на синтетичните горива - 10 пъти по-голямо натоварване за 10 лв на литър
  • #48
    До 46 ( преди 2 месеца )
    В момента тече удвояване на мощността на няколко далекопровода в България. Жиците си остават същите, но това няма как да се обясни на необразовани антимислители, антифизици и антиматематици. Точно както няма как да им се обясни, че кабелите на новите 500 kW зарядни на Тесла са по-тънки от кабелите на първите им зарядни станции С мощност 120 kW от 2012.
  • #47
    До 22 ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 53 минути )До 15 - Ама да, бе! Дай да налеем 200-300 милиарда, за да имало за 45 минтуи ток, вмессто 10 за ядрена централа или 4 за въглина и да има за 24 часа ток :)" Пропускаш нещо много важно в сметките. Тази атомна централа за 10 милиарда ще осигури само няколко секунди ток на Китай. 9 минути от потреблението на Китай може да ти се струват малко, Но повярвай ми, не са. За тези девет минути се харчат милиарди за горива. Милиарди които Китай пести с помощта на батериит ...
  • #46
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Чупи асфалта,а Тротка? Колко трябва да се подсилят жиците за преноса по стълбовете?Колко ще струва този разход?Такса пренос,достъп,ДДС и акциз колко ще струват?Сравни обема и теглото на един 40 литров резервоар с 100 квтч батерия?
  • #45
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Забавно е как като прескачаш брътвежите на митичната латерна, от 45 коментара всъщност прочиташ 15-20.
  • #44
    До 38 ( преди 2 месеца )
    10 лв за литър е една мечтана цена за синтетично гориво която съществува само в някоя паралелна реалност. Но дори при такава цена, ако не ти го НАЛОЖАТ ти ще си купиш ли бензин по 10 лв за литър или дори за 5 лв за литър, за да си по екологичен? Никой няма да го погледне на пазарни принципи. Както виждаш, цената на зареждане с ток спрямо тази на бензина, се изравнява при около 1 лв за киловатчас и си връща инвестицията след година. Цените на зарядните ДОБРОВОЛНО са по-ниски с голяма печалба.
  • #43
    До гост ( преди 2 месеца )
    Още по-любопитно ми е, ако съхраним тази енергия януари месец по обяд във вид на синтетично гориво, кога смяташ да го ползваме? Юли и август? В такъв случай батерията има много по-голяма енергийна плътност от горивото. В пъти повече и заема по-малко място. Няма нужда от допълнително гориво за да стигне до предназначението, не чупи асфалта при пренос и не се отделят вредни емисии при транспорта. Електронът от вятъра в Германия се транспортира за част от секундата до батерията в България.
  • #42
    Дай пример ( преди 2 месеца )
    "Гост ( преди 5 минути )Синтетичните горива са по подходящи за съхранение и имат между 20-30 пъти по голяма енергийна плътност от батерията."В момента се произвеждат около 2000 мегавата повече енергия отколкото е потреблението на България. Как е по-разумно да се съхрани тази енергия? В батерии или за производство на синтетично гориво?
  • #41
    До 35 ( преди 2 месеца )
    За погазването на кои ценности говориш ? Аз всъщност съм за защита на ценностите като ученолюбивост, честност, справедливост, право на чист въздух и здраве за всеки, свобода, независимост. Точно обратното на антитата, които са против всичко това и си служат с лъжи за да ни убедят колко е хубаво да си зависим от някой който ще ти произвежда синтетично гориво на каквато ти кажа цена и Колко лошо е да си произвеждаш и съхраняваш енергията сам. Злото побеждавам много лесно ако добрите не правят нищо
fallback
Последни