fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

вредни емисии

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 16 - Братле ... тоя е тролец. Сещият лъже, маже и изкревя факти, както му е удбоно, за да ядосва нормалните хора, като теб.
  • #19
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ужас ... Тея не виждат ли, че никой не ги иска мерките им? Накрая Германия ще се излезе от ЕС и толкова ще е.
  • #18
    Без да смятам ( преди 2 месеца )
    Тази инсталация осигурява 1 милион километра пробег на ток или 100 000 км пробег на синтетично гориво. За 1 милион километра на година трябва да бъдат инвестирани 10 пъти по 200 000 лв - 2 милиона лв само за производството на тока, отделно инсталацията за производството на самото гориво и заплати за всички в процеса. .
  • #17
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Важното е че аз ти доказвам със сметки как една система за 200 000 лв, пести по 200 000 лв от гориво всяка година през следващите 20-30 години , което означава гориво за 4-6 милиона лева. Също така спестява по 100 тона въглеродни емисии. Сметни същото ако тази същата система захранва инсталация за производство на синтетично гориво. Колко километра ще може да осигури? Кога ще си изчисти въглеродния отпечатък за собственото производство, след като не намаля въглеродния отпечатък на ДВГ?
  • #16
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Смятай си сам. Или вярвай как ЕЛ придобива 0леви емисии след 20-30 хил км... хората обичат да вярват на такива неща, нищо, че една трета от тока ни е от ***, а в световен мащаб даже над една втора - важно е да имаш светла вяра в зеленото бъдеще
  • #15
    До 11 ( преди 2 месеца )
    То така се почва. Девет минути тази година. Догодина 18 минути. Следващата година 36 минути, на последващата вече са станали 72 минути което е един час от денонощието. Следващата два часа, четири часа, осем часа, 16 часа и ето ти цяло денонощие за по-малко от 10 години за да се махнат въглищата от микса и всичко оттам нататък да бъде произвеждано само с възобновяема енергия. Какви са негативите? Това ще стане още преди да са изтекли 10-те години гаранция на инсталираните през 2024 батерии,
  • #14
    Както винаги ( преди 2 месеца )
    "не е нужно да имаш 100% синтетично гориво, а микс и отново ще си по-екологичен от ЕЛ, което има огромен отпечатък, особено в момента, с правени от въглища батерии!" Дал съм ти стотици практически примери че това което говориш apple на глупост. Досега не си посочил нито една грешка в изказванията ми и сметките ми, което означава че си съгласен с тях. Тоест и сега знаеш че лъжеш и манипулираш и не можеш да дадеш практически пример за това което говориш, нали? Чакаме примера?
  • #13
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Най-накрая да сме на едно и също мнение. Ще ни бръкнат много жестоко в джобовете с това синтетично гориво. Много дълбоко.. чак тогава ще има преброяване на "желаещите" да карат ДВГ и тези които НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА няма да си купят електромобил. Никога. Никога като онова никога на гуруто Тойода, което се оказа че не е никога а след две-три години!
  • #12
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    И за 10 - идеята на синтетичните горива основно е да бъде споменатата "батерия за съхранение" на възобновяемата енергия. И не, не е нужно да имаш 100% синтетично гориво, а микс и отново ще си по-екологичен от ЕЛ, което има огромен отпечатък, особено в момента, с правени от въглища батерии!
  • #11
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 8 - трети факт: Само през последната 2024 г. повече от 50 милиарда долара са били инвестирани в батерийни системи за съхранение на електричество... съхраненото електричество в Китай биха ги изсмукали за 9 минути, но мощността им така или иначе не стига само за захранване на Шанхай... не - с наличните технологии няма как да стане с батерии!
fallback
Последни