fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #10
    Друг факт ( преди 2 месеца )
    Ако няма евтина и безплатна възобновяема енергия, напълно се губи идеята и смисъла за производство на синтетични горива и в частност водород от който се произвеждат и самите синтетични горива, които са много по-скъпи на километър от задвижвани на водород автомобили. Щом водородните не успяха да се наложат заради високите цени на водорода, Какъв може да е успеха на синтетичните горива? Освен да принудят всеки собственик на автомобил с ДВГ включително 30-годишен, да плаща скъпо?
  • #9
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    За 150 години писана история на капитализма едно е доказано сигурно - намесят ли се политиците на пазара - пазара умира и драгия потребител бърка дълбоко в джобовете си! Брюкселските зелки дори не осъзнават, че бият и най-черния комунизъм с глупостите си!
  • #8
    Друг факт ( преди 2 месеца )
    В момента от 11:00 до 12:00, цената на тока е 7,7 стотинки без ДДС. От 17 до 18:00 е 39,1 стотинки за киловатчас без ДДС. Очертава се разликите да стават все по-големи. Неслучайно бизнесът много рязко се преориентира от производство на енергия и засаждане на чернозема с фотоволтаици към съхранение на енергия. Колкото повече батерии се трупат, толкова по-малко ще стават часовете с нулеви цени докато не изчезнат напълно.
  • #7
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Колега Факт чек, какво чакаш - купувай и приятно ти милионерстване! Или не?
  • #6
    Факт чек ( преди 2 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #5
    До 3 ( преди 2 месеца )
    Пак гледаш но не виждаш защото не разбираш и не знаеш. Хайде пробвай се пак? Ако първата година го продаваш на левче следващите 30 години ти е напълно безплатен! Абсолютно безплатен независимо от обстоятелствата. Никой не може да ти промени тази безплатна цена! Никой! Ако няма слънце, значи животът на планетата е свършил и на никой не му е необходим ток!
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Следвайки поговорката, че бързите риби изяждат бавните, си задайте въпроса кое е правилното не пазарно, а политическо решение за европейската автомобилна промишленост да се забърза или да се забави рибата на електрификацията? По-правилно ли е да се хвърлят трилиони в субсидии за синтетични горива за да забързат тази риба, която е тръгнала в обратната посока на световните автомобилни трендове? Днешните решения ще дадат първите си резултати след 10-15 години. Какъв ще е пазара тогава?
  • #3
    Курс купува/продава ( преди 2 месеца )
    Геният Митето Бустеров винаги купува тока на отрицателни цени и продава по левче на зарядните станции.Когато както му пасва на опорките.
  • #2
    И аз ви казах ( преди 2 месеца )
    Гответе се да ви продават на 100 лв за километър във вид на синтетично гориво токът, който получават безплатно или дори на отрицателни цени. Все още не мога да разбера мотивацията повечето от вас да ръкопляскат на тази гениална идея!
  • #1
    Турбо ( преди 2 месеца )
    Аз казах ли ВИ!
fallback
Последни