fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

вредни емисии

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #60
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Важното е да има още една комисия, с още бюрократи, които да пишат и преписват за 50-100 000юро годишна заплата. Идеята за ЕС е била да се намали администрацията на местно ниво, а резултата е удвояването й
  • #59
    Hvaliprats ( преди 2 месеца )
    Тротинетка пак ли 58 мнения с пълно раминаване на фантазии и реалност. И 100 да изпишеш, нищо няма да се промени. Промените стават бавно, и не бързите риби изяждат бавните, а тези които плуват най-плавно с течението събират най-много планктон.
  • #58
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Синтетичните горива произведени с безплатна ВЕИ енергия от безплатна вода въглероден диоксид ще бъдат евтини,заради ниските разходи.При масово производство цените ще да около цените на петролните горива,заради конглокенция в цените между петролни и синтетични горива.
  • #57
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Митичен математичко електричко,за пореден път доказа,че си зле с математиката. Увеличението е 33%,а не 45%.Вие по мъскиянската математика така смятате,5 х20% =100%.Не се плаши електрическа латерно,няма да се задушиш с 0,1 % увеличение на въглеродния диоксид, фотосинтезата ще компенсира.20% кислород в атмосферата са ти напълно достатъчно.
  • #56
    До смог ( преди 2 месеца )
    Стотици пъти съм казвал на антиелектриците да внимават какво си пожелават, защото може да им се случи. В момента им отворят прозореца на овертон за да прокарат идеи идеята за задължителните скъпи синтетични горива, а антимислителите се радват като малки деца защото ще продължат да си карат ДВГ. Понеже са ампутирани от процеса мислене, не осъзнават, че вместо забрана за продажба на чисто нови автомобили с ДВГ през 2035, вече НИ готвят практически забрана за стари ДВГ още по-рано.
  • #55
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    за Антим математиците може и да е така, защото не могат да смятат проценти. Съдържанието на въглероден диоксид се е покачило с 45% за периода за който говориш и съответно с 45% се увеличил и парниковия ефект който създава въглеродния диоксид. Малкият процент за който говориш е толкова огромен, че въглеродният диоксид не е бил с такава концентрация от милиони години. Но какво да очакваш от хора, които си пожелават синтетично гориво по 10-20 лв за литър?
  • #54
    Гост ( преди 2 месеца )
    Измереното съдържание на въглероден двуокис през 1953 година е само 0,03% от атмосферата.През 2020 година е измерено 0,04% съдържание на въглероден двуокис в атмосферата.За 70 години увеличението е само 0,01%.
  • #53
    СМОГ ( преди 2 месеца )
    Хората много мразят да им се забранява, така че е напълно разрешено да карате ДВГ, при 1-2 условия в рамките на Европа: 4 задължителни катализатора и синтетично гориво по 7-12 лв литъра + зони с нулеви емисии до околовръстното на всеки европейски град, защото в града живеят хора, не ауспуси. ВСЯКА форма на горене отделя отрова за живите организми. В Европа, където хората ходят на училище, е така.
  • #52
    Уточнение ( преди 2 месеца )
    Ако, повтарям ако, има забрана за продажба на ДВГ след 2035 година, то при средна възраст на автомобилния парк на България 22 години, се очаква да има два милиона електромобила най-рано през 2057 година. Повтарям, най-рано в най-добрия случай, ако въобще има забрана през 2035 година.
  • #51
    Въпрос ( преди 2 месеца )
    Ако януари месец слънцето произвежда около 50% от потребяваната от България енергия, с колко трябва да се увеличи мощността за да може да се осигури енергийно България само от АЕЦ и фотоволтаици в слънчев ден като днешния, а тецовете да се палят само в облачни зимни дни? Нека си говорим с факти и сметки, без емоции лъжи и манипулации? А ако добавим и зареждането на 2 милиона автомобила? Веднъж със синтетично гориво и същата сметка за 2 милиона електромобили? Колко ФЕЦ ще трябва още?
fallback
Последни