fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #80
    Заглавие от пресата ( преди 2 месеца )
    Проекти за батерии на стойност близо 5 млрд. лв. са подадени за финансиране по програма RESTORE10 декември 2024 Когато стартира преди две години, целта беше инсталирането на минимум 3000 МВтч батерии. Това изглеждаше трудно постижимо. С развитието на технологиите обаче цените на тези системи значително паднаха. Сега се очаква с бюджета да се осигурят над 6000 МВтч капацитет. Това може да има голям ефект върху енергийната система. Батериите биха покривали около една трета от потреблението във
  • #79
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Отказвам се да споря - приятно ти милионерстване, аз ще си остана беден "бензинжия" щото смятам да си давам парите на арабите и руснаците!
  • #78
    Нонсенс ( преди 2 месеца )
    "Тинтири_минитири ( преди 17 минути )До 70: Отроцателните цени ще останат в миналото... ами НЕ! Пак ще ги има, защото не може да инсталираш достатъчно батерии, за да поемеш цялото количество произведена в много кратък часови диапазон енергия" за толкова години как не се научи да правиш разлика между мощност и енергия? Съвременните батерии са проектирани за двучасов капацитет - 100 киловата е 215kWh. Тоест мощността е огромно предимство, а не недостатък. Мощността на няколко АЕЦ Козлодуй!
  • #77
    До 76. ( преди 2 месеца )
    За да се произведе синтетично гориво за 1 милион километра годишно са необходими 10 такива системи по 200 000 лв само за енергията без да броим другите разходи - 200 лв за 100 км само за енергията има ли бъдеще синтетичното гориво при тези цени. 2 милиона инвестиция само за енергията за производството. Отделно няколко милиона за електролизери и още няколко милиона за инсталация за улавяне на въглероден диоксид. Отиде на 400 лв за 100 км. Екологично ли е? Изгодно? За кого?
  • #76
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Така си се родил или си минал някакъв глокс по антиматематика и тъпота? Колко пъти трябва да ти го поствам това за да го разбереш? При продажба на левче за киловатчас цената е равна като да зареждаш бензин от бензиностанцията в момента. Инвестицията се връща на първата година. Примера вече остаря, защото всичко стана по-евтино! При 50 стотинки печалба, инвестицията се връща за 2 години и е два пъти по-евтино от бензина. При 25 стотинки - четири години и четири пъти по-евтино от обикновен бензин
  • #75
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    Демек ще караш електричката за 20 кинта на 100 км? дерзай! Казах ти вади пари слагай батерии и панели и ставай милиардер :)
  • #74
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #73
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 70: Отроцателните цени ще останат в миналото... ами НЕ! Пак ще ги има, защото не може да инсталираш достатъчно батерии, за да поемеш цялото количество произведена в много кратък часови диапазон енергия - но ще дойде другия "феномен"! Високите цени на енергията - и тогава ще се молиш за "скъпо" синтетично гориво, защото зареждането на ЕЛ ще е доста солено удоволствие! Батериите правят цената на ВЕИ енергията равна и по-скъпа от ТЕЦ с платени въглеродни квоти - енергийно самоубийство е това!
  • #72
    Тинтири_минитири ( преди 2 месеца )
    До 66 а какво би станало ако улавяме този въглерод там където концентрацията му е висока? На изхода на ТЕЦ, което хем прави стария метод по-чист имаме файда. Все пак 70% от въглеродите от човешка дейност са точно от там. То улавянето е най-енергоемко В МОМЕНТА, защото "заводите" са все на г-а на географията, където концентрацията наистина е ниска нещо като 0,6% и се прехвърлят огромни обеми въздух, докато в комина е над 60%.
  • #71
    Изненадаааааа ( преди 2 месеца )
    ДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 31.01.2025 18:08:22ИмеMWАЕЦ 36,18%2076.1Кондензационни ТЕЦ 38,89%2231.98Топлофикационни ТЕЦ 6,68%383.64Заводски ТЕЦ 1,82%104.34ВЕЦ 9,83%564.3Малки ВЕЦ 3,49%200.04ВяЕЦ 0,27%15.48ФЕЦ 2,62%150.09Био ЕЦ 0,22%12.75Товар на РБ5568.27Колкото повече време минава след залеза толкова повече произвеждат фотоволтаичните централи. 150 MW са 1 000 зарядни станции по 150 kW, които зареждат по 1 милион км за час след з ...
fallback
Последни