fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #100
    До 97 ( преди 2 месеца )
    Точно както не разбраха че е за производство на водород чрез електролиза на вода, се харчи 3 пъти повече енергия отколкото може да даде този водород при изгарянето си. Именно за това за изминаване на единица разстояние е необходима 10 пъти повече енергия за синтетично гориво отколкото за зареждане на електромобил. Тяхната логика е че преминаването на електромобили е невъзможно, защото България не може да увеличи производството на ток с 10%, Но в същото време има 100% излишъци за синтетика
  • #99
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като е толкова малко СО2то за чий всичко се върти около него? Хем е драма, че е много, хем е драма, че е малко, за да се лови във въздуха. Нещо няма как и двете да да верни едновременно.
  • #98
    До 97 ( преди 2 месеца )
    Тези неща сме ги коментирали стотици пъти но антимислителите не могат да ги разберат. Даже вече спрях да коментирам гениалната им идея да ловят въглеродния диоксид още на комина на ТЕЦ, защото там концентрацията била най-висока. Ако още от първия път не ме разбраха, че за на всеки 1 мегаватчас се отделят 1 тон въглероден диоксид, за чието улавяне са необходими над 1 мегават час, няма да ме разберат и сега.
  • #97
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Извличане на СО2 от въздуха? Съдържанието му във въздуха е 0,032%, т.е. в 1 кг въздух има 0.000416 кг СО2. За производството на 1 лт синтетично гориво трябват 3,6 кг СО2, или инсталацията трябва да изсмуче и филтрира 8653 м3 зъздух. Само енергията, необходима за прокарването на това количество през филтър за СО2 ще разори всеки производител, а отгоре на това трябва да сменя филтрите и да произведе водород. Само производството на Н2 е 3,5 пъти по-неефективно от директното зареждане на ел. мобил.
  • #96
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Турбодуухачът, Мократа пръдня, Гнуст, и Тунтурестият са нормалните, сибирският диктатор няма ботоккс, Земята е плоска, а прсетата летят!
  • #95
    до 85 ( преди 2 месеца )
    Виждам, че си много начетен, езици знаеш. Тогава защо мнението ти е 100% грешно? Първо, батериите не са скъпи. Инвестицията се избива за около 2 г. Второ, срокът на експлоатация на LFP е минимум 35 г, т.е. превишава около 17 пъти срока за избиване на инвестията.
  • #94
    Чичо Пич ( преди 2 месеца )
    Много е интересно данъците които се събират от изкопаемите горива държавите от къде ще ги заместят.
  • #93
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Брюксел се усети и сменя плочата забрана за ДВГ,електрички и зелени сделки. Електрическата латернаджия ще се усети,ама 2030 година,когато беше планирано Тесла да произвеждат по 20 милиона електрички.
  • #92
    Любо ( преди 2 месеца )
    Европа, Брюксел и коли?! Голям смях. Планове,петилетки,комисии,комисари. Ще отглеждаме коне . Каруци и това е.
  • #91
    Забравих ( преди 2 месеца )
    Забравих да ти сметна, че с една такава цистерна при 417 зареждания по 150 км, се изминават 62 000км за 500 000 лв но пък с огромна енергийна плътност. Срещу 200 000 лв за 20-30 милиона километра. Кое е бъдещето? Към кое трябва да се насочат политиците за да го подкрепят? Коя риба трябва да забързат?
fallback
Последни