fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

вредни емисии

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #70
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Отрицателните цени ще останат като прецедент в миналото с навлизането на батериите. Нулевите цени също. Откъде ще се вземе тази евтина и излишна енергия, след като дори на 77 лв за мегават я съхраняват за продажба вечерно време на 391 лв колкото е в момента? Бърза печалба без нужда от работници за няколко часа разлика. Машина за печатане на пари. Синтетичното гориво е машина за унищожаване на пари. Загубите са огромни!
  • #69
    До 66 ( преди 2 месеца )
    Я погледни какво си написал? Смесваш безплатният въглероден диоксид с безплатна вода и получаваш синтетично гориво. Казах ти че преди 10 минути аз получих газирана вода от тази комбинация. Дори евтиният въглероден диоксид купувам за 14 лв на 420 гр. Колко според тебе струва улавянето на килограм въглероден диоксид от въздуха за да произведеш от него синтетично гориво? Само с енергията за улавянето на количеството за 100 км пробег, един електромобил може да измине 500 км.
  • #68
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 31.01.2025 17:59:53ИмеMWАЕЦ 38,54%2073.81Кондензационни ТЕЦ 42,41%2281.79Топлофикационни ТЕЦ 7,09%381.32Заводски ТЕЦ 1,92%103.55ВЕЦ 5,79%311.34Малки ВЕЦ 3,17%170.33ВяЕЦ 0,24%12.94ФЕЦ 0,59%31.7Био ЕЦ 0,25%13.5Товар на РБ5464.2В момента ФЕЦ генерират след залез 31,7 мегавата електрическа енергия която връщат в мрежата. Повече от очевидно е че това е съхранена по обяд енергия. Защо не са произвели синтетично гориво с ...
  • #67
    Гост ( преди 2 месеца )
    Водорода има енергийна плътност 33,6 квтч/кг.
  • #66
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Като си спал по химия,може и перхидрол да получиш и да станеш блондин -дженди. Синтетичното гориво е въглеводород. Въглерода се взема от въглеродния диоксид,водорода от водата.
  • #65
    До 58 ( преди 2 месеца )
    За разлика от вас ВЯРВАЩИТЕ, нормалните хора не сме скъсали връзката с реалността и не живеем в утопията на синтетичните горива. Синтетичните горива се произвеждат от водород и въглероден диоксид. Нито едното не е евтино и няма как да бъде, след като се изисква 10 пъти повече електрическа енергия за производството за същия пробег в сравнение с директното зареждане на тока в електромобил. 10 пъти по енергоемко, 10 пъти по-голям въглероден отпечатък за фотоволтаици, 10 пъти повече земя.
  • #64
    Блажени са верующите ( преди 2 месеца )
    "анонимен ( преди 1 час )Синтетичните горива произведени с безплатна ВЕИ енергия от безплатна вода въглероден диоксид ще бъдат евтини,заради ниските разходи." Ти да видиш! Току-що пробвах твоята рецепта за синтетично гориво, но се получи газирана вода. Ако искаш мога да ти я продавам на сметка - зареждам цилиндър 425 г въглероден диоксид за 14 лв които са достатъчни за 60 литра "гориво". Мога да ти го продавам на левче. Навит ли си? Така и двамата ще сме на далавера!
  • #63
    До пръдливия ( преди 2 месеца )
    Това че в бизнеса бързите риби изяждат бавните а ти говориш за планктон, доказва функционалната ти неграмотност. Очевидно ВЯРВАШ, че говоря за истински риби Е не можеш да схванеш метафората.
  • #62
    Митбъстър=идиот ( преди 2 месеца )
    Тесла ще произвежда по 20 милиона електрически автомобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • #61
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електрическите автомобили умреха.
fallback
Последни