fallback

Ново 20: ЕС променя плана за бъдещето на автомобила

В Брюксел преразглеждат глобите за вредни емисии и пълната забрана на ДВГ от 2035

Властите в ЕС ще представят нов план за действие, който ще засегне бъдещето на автомобилната индустрия в Европа. Подробностите за него ще станат ясни на 5 март, като се очаква промените да бъдат основно в две насоки – преразглеждане на глобите за автомобилните производители при превишаване на стандартите за емисии, както и изменения в забраната за продажба на бензинови и дизелови превозни средства от 2035 година.

Планираната среща в Брюксел носи името „Диалог за бъдещето на европейската автомобилна индустрия“, като тя ще бъде открита лично от председателя на Европейската комисия - Урсула фон дер Лайен. В нея ще участват политици, представители на автомобилни компании и на профсъюзите, като всички заедно трябва да пренапишат правилата за утрешната мобилност.

Крайният резултат трябва да бъде „нов план за действие“, представен от комисар Апостолос Цицикостас, отговарящ за транспорта на континента. Какво точно ще съдържа този план, не е ясно, но се знае със сигурност, че еврокомисията е готова на компромиси. Те ще засегнат целите за вредни емисии, чието намаляване задължава производителите да увеличат продажбите на електрически превозни средства, като жертват двигателите с вътрешно горене.

Гледайки напред към 2035, властите в Брюксел остават категорични зад целта за постигане на „климатична неутралност за автомобилите“, но са готови да приемат „технологично неутрален подход, при който електронните горива играят роля чрез целенасочено изменение на регламента като част от планираното преразглеждане".

Това означава, че след 2035 на територията на ЕС ще могат да се продават не само електрически автомобили, но и модели с ДВГ, работещи на синтетично гориво, каквото в момента се разработва. Не е ясно обаче как ще се процедира с биогоривата, на които някои държави – като Италия, например, държат.

fallback
  • #90
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Тези 5000 литра ако бяха цистерна, всяко пълнене на тази цистерна със синтетично гориво ще струва 500 000 лв. Ако пълниш по сегашните ти 12 литра седмично, ще можеш да заредиш 417 пъти, но горивото за седмицата няма да ти струва като сега 30 лв, а 1200 лв. Наистина ли това си пожелаваш?
  • #89
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Онази батерия с капацитет 215kWh има: Тегло: 2800 kg Размери: 1850 х 1265 х 2250 mm. Сметнато в литри - 5244 литра. Размерът е колкото вендинг автомат за кафе. Представи си няколко такива батерии на всеки паркинг пред всеки вход. Всеки един такъв вендинг автомат без да пълниш тези 5000 литра с каквото и да е гориво, осигуряват 20-30 милиона километра за живота си от 20-30 години. На цената на горивото за една единствена година. Какво значение има енергийната им плътност?
  • #88
    Гостенино ( преди 2 месеца )
    Онази батерия с капацитет 215kWh има: Тегло: 2800 100 kg Размери: 1850
  • #87
    До 85 ( преди 2 месеца )
    Нека сметнем това Какво означава за онази батерия за 100 000 лв с капацитет 215 kWh по днешните разлики в цената на тока по обяд и вечерта - 30 стотинки. Един цикъл за рождения разреждане днес, ще донесе 60 лв печалба от тази батерия. 6000 цикъла са 360 хиляди лева печалба по време на гаранцията. Кауза пердута?
  • #86
    До 85 ( преди 2 месеца )
    Би ли облякъл твърденията си с някакви цифри, че иначе звучиш Като онези които чакат батериите да станат 30 кг да се зареждат за 3 секунди и да изминават 3000 к километра с едно зареждане за левче, за да си купят електромобил и характеристиките им да се изравнят с техния 30-годишен кошник. Гаранция от 6000 цикъла или 10 години, което настъпи първо кауза пердута ли ти се струва? Циклите ли са ти малко или 10 години е къс период за гаранция? Гаранция, не живот.
  • #85
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Съхранението на електроенергията в батерии е "кауза пердута".Скъпите батерии и късия период на използване на батериите, обесмисля съхранението.
  • #84
    Гост ( преди 2 месеца )
    Батерията е с енергийна плътност 0,1-0,26 квтч/кг.Енергийната плътност на бензина е 11,8 квтч/кг, водорода е с 33,6 квтч/кг. Оставям на вас да сметнете колко пъти (не процента) е разликата.Математик е Теслю та дрънка.
  • #83
    Гост ( преди 2 месеца )
    Батерията е с енергийна плътност 0,1-0,26 квтч/кг.Енергийната плътност на бензина е 11,8 квтч/кг, водорода е с 33,6 квтч/кг. Оставям на вас да сметнете колко пъти (не процента) е разликата.Математик е Теслю та дрънка.
  • #82
    До тинтири ( преди 2 месеца )
    Знаеш ли кога ще станеш милионер или милиардер от производство или съхранение на енергия? Точно никога! Да не мислиш че си най-умния? Ако си спомняш от години говоря, че не можеш да печелиш от нещо, което всеки сам може да си произведе от собствения покрив. На кого ще го продаваш тогава освен на антиматематици като вас, които не могат да си направят собствената сметка? За щастие не сте много. Когато всички се втурнат да печелят от с нещо, то поевтинява и надценките и печалбите изчезват.
  • #81
    До 81 ( преди 2 месеца )
    Когато имаш бутон "пропускане" , просто го натискай без да маркираш каквото и да било докато стигнеш до бутон "потвърди" или какъвто беше там. Но в повечето случаи обикновено изтриване на бисквитките и рефрешване на страницата решава проблема кардинално, като въобще не те кара да правиш верификация.
fallback
Последни