Спуканата гума: някога вярвахме, че в близко бъдеще този проблем ще бъде разрешен от технологиите. Всъщност в последните години той се задълбочи, защото, за намаляване на теглото и за по-голяма печалба, все повече коли идват без резервна гума. Тя е заменена от комплекти, които комбинират уплътнител и малък преносим компресор, обикновено захранван от гнездото на запалката.
Има run-flat гуми, които ви позволяват да продължите пътуването си, дори когато целият въздух е изпуснат. Но те влошават отчетливо комфорта и са по-скъпи. А ако не разполагате с такива или резервна, ще трябва да закърпите положението с подобен ремонтен комплект. Ако повредата е минимална (например пирон), можете да напомпате гумата и внимателно да карате няколко километра до най-близкия сервиз. Но при разрязване или директно скъсване, единственото решение е репатрак. Но дори при малка беда се случва да помпате гумата отново и отново.
Е, вече не. BMW предложи решение, което ви позволява да помпате гумите си в движение. Спасението се казва Seal & Drive Kit и е част от стандартното оборудване на всички BMW 5, произведени след март 2025 година. Ще се появи и при други модели на баварците в бъдеще, но все още не е известно кои и кога.
Преносимият компресор се монтира на магнитен принцип директно върху джантата. След като бъде свързан към вентила, той вкарва въздух в гумата, което ви позволява да се върнете зад волана, когато налягането достигне най-малко 1,5 бара. Естествено, не трябва да превишавате 80 км/ч и да потърсите гумаджия възможно най-скоро. Малкият компресор, прикрепен към колелото, продължава да работи и в движение. Още не е официално съобщено, но вероятно комплектът е с вградена батерия. BMW твърди, че джаджата че позволява максимален пробег от 200 км. Повече от достатъчно и в най-пустите места поне на нашия континент.