IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Как безопасно да направите колата по-висока и по-широка

Можете да увеличите клирънса, без да повредите автомобила

Има различни мнения относно практиката на използване на т.нар. дистанционери - специални устройства, които в зависимост от предназначението им ви позволяват да разширите разстоянието между колелата или да увеличите просвета на автомобила. Някои автомобилни ентусиасти са ЗА този вид настройка, докато други са категорично против. Кой обаче е прав в този спор, ви разказваме сега.


ремонти


Тези продукти обикновено са изработени от алуминий, специална стомана или високоякостна пластмаса. Между частите на окачването или джантите се монтират въпросните дистанционни елементи. Двете най-популярни цели са да се увеличи изместването на колелата навън и да се увеличи просветът.

Междуколесните дистанционери - обикновено метални, позволяват преди всичко да се подобри стабилността на автомобила на пътя чрез разширяване на т.нар. голея. Те също така могат да придадат на автомобила по-агресивен и спортен вид, да помогнат за адаптирането на нестандартни джанти и да подобрят вентилацията на спирачките (увеличаване на разстоянието между колелото и спирачната система).

Дистанционните елементи за увеличаване на клирънса са начин за повдигане на каросерията на автомобила, увеличаване на просвета, подобряване на проходимостта и осигуряване на допълнителна защита на дъното от механични повреди. Тези "израстъци", както се шегуват специалистите, са твърди пластини или втулки, които най-често се монтират между каросерията и носачите на амортисьора или между пружините и каросерията.

Те са изработени не само от метал (обикновено алуминий), но и от полиуретан и пластмаса (по-евтини, но по-малко надеждни). Има и гумено-метални, които съчетават еластичност и здравина. Обикновено дистанционерите осигуряват повдигане от 10 до 50 мм в зависимост от модела на автомобила и вида на окачването.


ремонти


Дистанционните елементи са прост, бюджетен начин за увеличаване на клиренса или удължаване на следата или колеята. Въпреки това, ако често шофирате извън пътя, трябва да обмислите възможността за цялостна преработка на окачването. А за градско шофиране това е напълно подходящо решение. В същото време специалистите са скептични относно факта, че дистанционните елементи уж имат отрицателен ефект върху състоянието на лагерите на колелата и окачването.

Правилният избор на тези продукти (надежден материал, като се вземат предвид препоръките за дебелина и крепежни елементи), правилната инсталация, като се вземат предвид всички нюанси (включително възможно удължаване на спирачните маркучи и кабелите на ABS и след монтажа - реглаж на колелата) и внимателното шофиране осигуряват както достатъчна безопасност, така и нормално износване на компонентите и механизмите. Особено ако говорим за продукти с дебелина до 15 мм.

Забележка: в много интернет ресурси, специализирани в автомобилни теми, можете да намерите различни мнения относно това колко сериозни са недостатъците на различните устройства за разширяване на следата и увеличаване на просвета. Накратко, преди да вземете окончателно решение дали да разрешите проблема с тези устройства, по-добре е да проучите по-внимателно ситуацията си, като вземете предвид характеристиките на личния си автомобил и внимателно изберете подходящия продукт. Важното е да не прекалявате, а леките изменения, направени от специалист, са допустими.

0 от 500
  • #8
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 седмица )
    Искаш спортна кола купи си спортна кола. Всичко направи си сам в гаража е чиста байГаньовщина. Ниска ти е колата купи си висока.
  • #7
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 седмица )
    Освен да си скапете лагерите на главините друго няма да постигнете
  • #6
    14 rate up comment 5 rate down comment
    До първия коментар ( преди 1 седмица )
    И кое е незаконното? Незаконни са всички гърбици които се поставят за щяло и нещяло по пътищата. Скоро едни поляци с една платформа с извънгабаритен товар се видяха в чудо, защото нямаше как да се предвиждат заради безразборните гърбици
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 1 седмица )
    Славов - "голея" всъщност трябва да е "колея"...
  • #4
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 седмица )
    Нашата държава открай време е "Направи си сам", "Оправи се сам", "Спаси се сам"......
  • #3
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Лудория ( преди 1 седмица )
    За повдигане и аз се интересувах, че гледам i40 и виждам, че е по-нисък, за да е еко. Нашенските дупки не ги вълнуват това, та потърсих дали има нещо за повдигане. И има, като казват че най-доброто решение е на немска фирма. Така че когато има проблем, има и решение.
  • #2
    11 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Имам и двата монтирани и колата ми харесва много повече спрямо стоковата стойка.
  • #1
    16 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Прекрасни съвети... а хрумвало ли ви е, че такива промени трябва да се впишат в документите на колата иначе са "леко" незаконни? За миг забравих. по тези ширини всеки прави каквото си иска.. но иначе реве за ред и законност.