Има някои, относително прости манипулации, които могат да бъдат извършени от човек с минимално ниво на технически познания, като те, според руски експерти помагат не само да поддържа двигателя на колата в добро работно състояние, но и да удължат живота му.
Преди автомобилните инженери често проектираха двигатели, които имаха така наречения маслен сепаратор. Той работи като вид филтър, който предпазва двигателя от прекомерно замърсяване със субпродукти от картера и поддържа работните му параметри, като улавя изпаренията на двигателното масло, които влизат във всмукателната система.
Сега, поради икономии, такива решения са рядкост. Устройството обаче се продава в в някои специалицирани магазини. И нещо повече, можете да го направите сами, но трябва да имате известни технически умения. Основното е, да намерите издръжлива кутия (за предпочитане стомана) и вътре в нея да поставите най-обикновената телена мрежа за миене на съдове. Този елемент понася основната тежест на удара.
Но най-добре е да си купите от магазина готов продукт. Инсталирайте тази "джаджа" между системата за рециркулация на отработените газове и всмукателния колектор. Те са свързани към двигателя с помощта на маркучи и скоби, които идват с комплекта.
Работата на този много прост механизъм осигурява осезаеми предимства. Първо, дроселът вече не е толкова запушен с мръсотия. Защото е известно, че въглеродните отлагания карат двигателя да започне да работи на празен ход с прекъсвания и дори когато колата започне да се движи, се появяват спадове. Освен това, поради мръсотия, сензорът за масов въздушен поток може да се повреди.
Второ, това устройство до известна степен намалява риска от коксуване на буталните пръстени. То улавя цялата маслена „мъгла", която оставя доста сажди в горивната камера.
Трето, моторното масло остарява по-малко, защото не трябва да измива всички примеси. Да не забравяме и неутрализатора. Ресурсът му също се увеличава.
Но има един нюанс. Независимо дали правите устройството сами или купите готово, не забравяйте да източите конденза от него преди студеното време. В противен случай течността ще попадне в смазката, което ще завърши зле за захранващия блок.