IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производството на Stellantis в Италия се върна с 68 години назад

Спадът за миналата година е с 37%, като най-засегнати са заводите в Торино и Модена

Производството на автомобили на концерна Stellantis в Италия, е намаляло с 37% през миналата година, съобщава агенция Reuters, като се позовава данните на синдикатите. От тях става ясно, че това е най-слабият резултат от 1956 година насам. Нещо повече – през настоящата година положението няма да се промени значително, тъй като увеличението на производство се очаква едва през 2026 благодарение на пускането на нови модели.


Stellantis


Профсъюзът FIM-CISL съобщава, че Stellantis, създадена през 2021 от сливането на Fiat Chrysler и френската PSA-Peugeot, през миналата година е произвела 475 090 автомобила в Италия, което е спад спрямо 751 384 през 2023 г. Производството на леки автомобили по-специално се е свило с 46%, докато това на нови търговски превозни средства спадна със 17%.

Подобно на европейските си конкуренти, четвъртият по големина производител на автомобили в света се бори със слабо търсене, особено на изцяло електрически автомобили, регулаторна несигурност и силна китайска конкуренция.

От FIM-CISL обявиха още, че ще се присъединят към протест, планиран в Брюксел от работническата организация IndustriALL Europe на 5 февруари, две седмици преди Европейската комисия да представи своята „чиста индустриална сделка“. Лидерът на съюза Фердинандо Улиано е категоричен, че е важно да се преразгледат целите на ЕС за намаляване на въглеродните емисии от превозните средства, които трябва да влязат в сила от 2025.

Това е битка за Европа - каза Улиано, говорейки за кризата, пред която е изправена европейската автомобилна индустрия. - Отделните държави могат само да загубят.“

Stellantis управлява пет завода за автомобили в Италия плюс съоръжение за търговски превозни средства. Производството в завода на групата Mirafiori в Торино е спаднало със 70% миналата година, докато във фабриката в Модена намалението е със 79%.

През декември Stellantis обеща да инвестира 2 милиарда евро в Италия през 2025, за да произвежда нови модели в някои от заводите си в страната.


0 от 500
  • #5
    36 rate up comment 9 rate down comment
    рецесия ( преди 3 дни )
    Слепи ли сте,че не виждате упадъка и смъртта на Европа.Спорите дали електрически или конвенционални коли ще караме,а не виждате ,че Европа изчезва икономически,демографски и интелектуално.Европа стана голяма България.
  • #4
    43 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Културата на печалбата на г-н Тавареш. Вдигаш цените, продаваш по-малко и печелиш повече. Накрая вече нищо не продаваш, но г-н Тавареш вече е богат пенсионер и му все едно. Някой друг ще му оправя батаците.
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    Г-н СМОГ-чо Умников, хайде сега да сравните И с икономически (не само с крайния техн. ефект) доводи как изброените от Вас електрически б0клyчеtа превъзхождат парната Викторианска епоха. След това разработете моля и практическите, и надеждните, и тези, свързани с качеството и т.н. Защото да, и аз сега пиша това на "лопата", но това значи ли, че живея/живеем по-хубав (във ВСЯКО едно отношение) живот от обикновения гражданин в 1870 г. Откога ново е непременно равно на по-хубаво?!?!?!?
  • #2
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 3 дни )
    Политиките на другарката Мелони работят! Е, да се радва и да се прегръща с Илончо, ще оправи Италия!
  • #1
    15 rate up comment 36 rate down comment
    СМОГ ( преди 3 дни )
    Няма битка за Европа. Има парни машини от Викторианската епоха и има стандартен YASA аксиален електродвигател: 24 кг, 480 коня, 800 нютона. Има аксиален електродвигател "DARK MATTER" в Koenigsegg Gemera: корпус от кован въглерод, 38 см, 39 кг, шест фази, 800 коня, 1250 нютона. Има Plaid 1020 коня на 400V, Taycan Turbo GT 1033 коня на 800V и Xiaomi SU7 Ultra 1526 коня на 900V, който се зарежда от 10-80% за 11 минути. И всички до един вдигат 300+ за ~15 секунди. Имате си катедрали да показване..