Stellantis стана поредния автомобилен производител, който изразява силни съмнения относно спирането на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа от 2035. Това стана ясно от изявление на Жан-Филип Импарато, ръководител на европейското подразделение на групата, който се срещна с представители на властите в Италия, за да им представи новата стратегия на концерна за производството в страната.
Импарато поиска „промяна на темпото“ за преминаване към електрификация, след като досега Stellantis беше на точно обратното мнение. Вече бившият шеф на консорциума Карлос Тавареш редовно се изказваше в подкрепя на сроковете за забрана на продажбите на автомобили с ДВГ, като направи това и в изявление пред италианския парламент през октомври.
След това обаче ситуацията явно се промени, като Тавареш напусна заради неразбирателство с ръководството. Португалският топ-мениджър беше посочен като основен виновник за срива на продажбите на Stellantis, а Импарато явно ще води диалога с политиците до назначаването на нов главен изпълнителен директор.
Stellantis също така се върна в ACEA (асоциация, която обединява европейските производители и която иска промяна на сроковете за сбогуване с ДВГ), след като именно по настояване на Тавареш напусна организацията по-рано. Сега концернът подкрепя министъра на икономическото развитие Адолфо Урсо, който повежда битка с изпълнителната власт в Брюксел срещу пълната електрификация от 2035.
Целта е да се позволи продажбата не само на електрически, но и на термални автомобили, задвижвани с електронни горива и биогорива, ако те се окажат с нулеви емисии на парникови газове. Това е описано в документ, съставен от представители на Италия и Чехия, като обсъждането му ще започне на 21 януари с Страсбург на следващата пленарна сесия на Европейския парламент.