IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

И Stellantis смени курса - не само електромобили от 2035

Концернът изведнъж се обяви срещу стратегията на бившия си шеф

Stellantis стана поредния автомобилен производител, който изразява силни съмнения относно спирането на продажбата на бензинови и дизелови автомобили в Европа от 2035. Това стана ясно от изявление на Жан-Филип Импарато, ръководител на европейското подразделение на групата, който се срещна с представители на властите в Италия, за да им представи новата стратегия на концерна за производството в страната.


Fiat


Импарато поиска „промяна на темпото“ за преминаване към електрификация, след като досега Stellantis беше на точно обратното мнение. Вече бившият шеф на консорциума Карлос Тавареш редовно се изказваше в подкрепя на сроковете за забрана на продажбите на автомобили с ДВГ, като направи това и в изявление пред италианския парламент през октомври.

След това обаче ситуацията явно се промени, като Тавареш напусна заради неразбирателство с ръководството. Португалският топ-мениджър беше посочен като основен виновник за срива на продажбите на Stellantis, а Импарато явно ще води диалога с политиците до назначаването на нов главен изпълнителен директор.

Stellantis също така се върна в ACEA (асоциация, която обединява европейските производители и която иска промяна на сроковете за сбогуване с ДВГ), след като именно по настояване на Тавареш напусна организацията по-рано. Сега концернът подкрепя министъра на икономическото развитие Адолфо Урсо, който повежда битка с изпълнителната власт в Брюксел срещу пълната електрификация от 2035.

Целта е да се позволи продажбата не само на електрически, но и на термални автомобили, задвижвани с електронни горива и биогорива, ако те се окажат с нулеви емисии на парникови газове. Това е описано в документ, съставен от представители на Италия и Чехия, като обсъждането му ще започне на 21 януари с Страсбург на следващата пленарна сесия на Европейския парламент.


0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тротинетката съвсем се самозабрави. Да сме ходели да му четем и търсим бълвочите в миналото?! Пффф, наполеонов комплекс отвсякъде. Бустер, по-смислено е да чуя и вникна в бъртвежите на селския кибик-алкохолик в смесения магазин до нас
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Не си променяш мнението,а Тротка? Също като 20 милиона Тесли и 50те % ръст.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Проблемите не се решават със забрани а със адекватни мерки които отговарят най-вече на интересите на хората а не на фирми, корпорации и милиардери!
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    До 8 ( преди 4 месеца )
    Ти не си функционално неграмотен. Ти си напълно неграмотен. Моля те цитирай ми мое мнение, като можеш да се върнеш 15 години назад, за да не кажеш че съм си променил мнението и ми цитирай къде съм говорил за фалит на Toyota? Поне веднъж? Колко пъти да ти обяснявам че е невъзможно Toyota да фалира? Няма да фалира дори да започне да продава по 1 милион годишно. Просто ще натрупа още дългове и толкова. Това е политически проект и няма нищо общо с икономиката. Но иначе плюете по китайците.
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Мите, както вече съм ти казвал преди 40-50 години дядо ти така чакаше да фалира прогнилия Запад. Казано по нашенски, лисицата чакала да паднат макарите на коча, щото много се клатели.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 5 ( преди 4 месеца )
    И кой ти гледа продажбите. Печалбите са важни! Че тази година ще продадат няколко стотин хиляди автомобилът по-малко в сравнение с миналата година, няма значение. Важното е, че продажбите на хибриди растат!
  • #6
    7 rate up comment 7 rate down comment
    До 5 ( преди 4 месеца )
    Е колко трябва да си умен за да си помислиш дори че Toyota може да фалира при положение че в момента има четвърт трилион евро дългове и никой не говори за фалит. В най-лошия случай ще направят два три пет трилиона дългове и ще продължат да си работят на печалба както досега. Ще имат все по рекордни печалби. Кой ти гледа дълговете. От Toyota са открили комунизма- теглят дългове и ги раздават като бонуси за добри печалби.
  • #5
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Абе Тойота не са седнали да реват като вдовица за ..***, че водородните им разработки са ги потопили и изправили пред фалит, така че, Мите, не се опитвай да се правиш на много умен.
  • #4
    5 rate up comment 7 rate down comment
    До пръдльо ( преди 4 месеца )
    Нали осъзнаваш че говориш за гениалните инженери вярващи в мантрата на водорода?
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 4 месеца )
    Сега разбрахте ли защо Тойота е най-успешната компания? Защото я управляват инженери реалисти, а не безумци вярващи в пропагандни мантри, понякога дори собствени.