Средностатистически дилър на Alfa Romeo в САЩ продава само седем коли на месец. Това съобщи потребител на една от социалните мрежи зад океана, който сравни броя на дилърските центрове с обемите на продажбите на компанията. В момента в САЩ има 110 дилъра на италианската марка, след като само преди 2 години те са били 135.
През третото тримесечие на 2024 г. обемът на продажбите на Alfa Romeo е спаднал с една трета. От началото на тази година компанията е продала едва 6826 коли на един от най-големите пазари в света. Освен това спад в продажбите е отчетен от почти всички марки, които са част от концерна Stellantis.
Почти половината от всички продажби през третото тримесечие на марката са на кросоувъра Tonale, който се предлага с 10 000 долара отстъпка. Моделът обаче не успя да компенсира спада в продажбите на моделите Giulia и Stelvio, които паднаха съответно с 36 и 41 процента. От юли до септември Alfa Romeo продаде по-малко от хиляда от тези модели.
Подобни резултатите карат експертите да прогнозират дори евентуално изтегляне на марката от американския пазар, тъй като инвестициите в поддръжката на коли на склад и в реклами просто няма как да се изплатят. В същото време броя на дилърствата на Alfa Romeo намаляват, а компанията така и не предлага нови продукти, които да променят положението.
Италианският производител е една от марките на Stellantis, която е изправена пред огромни затруднения и се бори за оцеляването. Вече бившият главен изпълнителен директор на консорциума Карлос Тавареш обява, че всеки от 14-те бранда, собственост на Stellantis, ще има време до края на десетилетието, за да убеди потребителите в новите си продукти.