Още през август 2021 г. Stellantis обяви, че Alfa Romeo ще премине изцяло на електрическо задвижване в Европа, Северна Америка и Китай до 2027 г. Подобно на други производители обаче италианската марка се принуди да направи промени в плановете си.
Напускащият поста си главен изпълнителен директор на италианската компания Жан-Филип Импарато обаче призна, че това вероятно няма да се случи. По време на автосалона в Париж 58-годишният мениджър намекна, че бензиновите двигатели ще останат в гамата на марката по-дълго от очакваното.
„Alfa Romeo има гъвкавостта да приеме гама от задвижвания за новите Stelvio и Giulia. Ако чисто електрическите версии на SUV и седана не генерират достатъчно продажби, и двата модела ще получат ДВГ, като това е възможно благодарение на платформата STLA Large, която вече е в основата на новия Dodge Charger“, обясни Импарато.
И Stelvio, и Giulia ще се откажат от платформата Giorgio, струваща няколко милиарда евро, която е била използвана само за тези два модела на Alfa, както и за три на Maserati - Grecale, GranTurismo и GranCabrio.
Архитектурата на най-новото Jeep Grand Cherokee обаче също е заимствана от Giorgio. Нейният наследник - STLA Large, беше обявена от Stellantis като „BEV-native“ платформа, която може да побере ДВГ. Освен Dodge и Alfa, още две марки - Chrysler и Maserati, също ще използват тази основа.
Агрегатът разчита на 3,0-литров редови двигател с 6 цилиндъра и двойно турбо, развиващ 420 и 550 к.с. И в двата случая задвижването е към четирите колела, но има и режим, който насочва цялата мощност към задната ос.
Следващото поколение на Stelvio ще излезе догодина, докато новата Giulia е планирана за 2026 г. След това Alfa Romeo ще пусне и голям SUV за Северна Америка, който също ще използва платформата STLA Large, така че може да получи двигатели с вътрешно горене.
Така Alfa Romeo се превръща в десетия автомобилен производител, който ще се откаже от високите си EV цели. Почти всички производители на автомобили, които обещаха да преминат на електричество до 2030 г. (или дори по-рано), вече преразгледаха плановете си през последните последните месеци. А натискът върху ЕС за отмяна на забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ през 2035 г. се засилва.