Понякога маркетингът на нов автомобил изисква малко повече от просто добър продукт и силна търговска презентация. Например, доза лудост.
PR агенциите често са натоварени със задачата да измислят необичайни начини за привличане на вниманието към моделите. И поредното доказателство е опитът на китайци да пробият на пазара във Великобритания.
1. Leapmotor бънджи скокове
Внимание: това не е за хора със слаби сърца. Новият китайски производител на електрически превозни средства Leapmotor използва нетрадиционна тактика. Тя е свързана с игра на думи в името на марката, за да оповести на клиентите пристигането си във Великобритания. От 3 до 4 юни компанията ще разположи уникален временен шоурум на Coram's Fields в Лондон, където потенциалните купувачи ще могат да разгледат двата нови евтини автомобила с батерии... преди да се хвърлят от платформа с височина 50 метра.
Играта на думи е свързана със „скок в неизвестното“. А Leapmotor насърчава потенциалните собственици да направят „смела стъпка“ към притежанието на електромобил, като същевременно отмятат „нещо от списъка си с желания“ - като участват в безплатни бънджи скокове на място.
Не е и лоша сделка. Преживяването в Лондон обикновено струва 99 паунда, така че търсачите на силни усещания могат да спестят малко пари, ако искат да се включат. Това със сигурност е рекламен трик,, който не получавате от местния си дилър. Силуетът на Лондон осигурява „епичен“ фон за снимки, с които после да залеете инстаграма си.
2. Електромобилът на VW с една разлика...
Връщаме се към 2020 година за странната промоционална идея на Volkswagen Norway за електрически автомобили, целяща да увеличи продажбите на своята ID гама. Точно тогава стартира с появата на ID.3.
Отегчените офис служители получиха адреналин, когато VW построи уникален електрически стол с подвижна батерия, пробег от 12 километра (колко големи са офисите в Скандинавия?!) и максимална скорост от 20,5 км/ч. Въртящият се стол не беше просто машина за скорост, а имаше характеристики, подобни на автомобилни, включително сензорен дисплей, фарове в подлакътниците, камера за задно виждане и 360-градусови сензори за паркиране.
Любимата функция? Клаксонът.
3. Jaguar се движи по въжета
Jaguar се развихри с този PR трик, дори не сме сигурни дали Том Круз би искал да го направи на снимачната площадка за своя 115-ти филм от поредицата „Мисията невъзможна“.
За да покажат колко лек е новият седан XF през 2015 година (цели 80 кг под конкуренцията си), Jaguar го изпрати по въжена платформа над лондонския Канари Уорф. Поддържан от две 34-милиметрови въглеродни въжета, окачени на 18 метра над водата, 240-метровото пътуване на XF беше най-дългото подобно в света. Каскадьорът на Бонд - Джим Доуъл, водеше триминутното пътуване, което смая пътуващите и световната публика, гледаща онлайн.
4. Голямото печене на Skoda
Чешката марка реши, че печенето е тайната за високи продажби. Макар и рекламен, а не традиционен PR трик, производителят изработи Fabia в реален размер, за да промотира второто поколение на своя малък модел.
Освен огромното количество подготовка, човекочасове и технически умения, вложени в рекламата, това беше и една от най-скъпите торти, произвеждани някога - излезе цели 500 000 паунда. Въпреки това, то имаше милиони гледания, както и отразяване в националната преса, което просто показва, че нищо не може да се сравни с добре изпечен сладкиш.
5. Екстремният краш-тест на Volvo
Тази кампания е на последно място по простата причина, че е нещо наистина изключително - не само необичайно, но и стойностно. Демонстрирайки невероятно високите си стандарти за безопасност, шведската автомобилна марка спусна 10 от своите автомобили, включително SUV-овете XC40, XC90 и седана V60, от 30-метров кран на скалистата земя през 2022 година.
Все пак марката Volvo, която изобрети и пусна на пазара триточковия предпазен колан, държи на своя безупречен имидж. Затова скандинавският производител положи нечувани усилия, за да разбере колко добре автомобилите му могат да издържат на сблъсъци при високи скорости.
Монументалният каскадьорски трик симулира силите на удара, които реално се случват в резултат на катастрофи с висока скорост. И не могат да бъдат възпроизведени в конвенционални лаборатории за краш тестове.
Службите за спешна помощ бяха поканени да изпробват уменията си и да разберат по-добре как безопасно да изваждат ранени пътници от ударени превозни средства. Разбира се, в колите нямаше хора. Констатациите са публикувани в обширен доклад, достъпен безплатно за спасители по целия свят. Може би целта наистина е да привлекат вниманието на медиите. Но най-важното е, че кампанията може да спаси човешки животи - сваляме шапка на Volvo за това похвално постижение.