Дълги години пазарът на класически автомобили в България не беше съвсем достоен за определението "пазар" - той се крепеше основно на ентусиазма на шепа колекционери. Но в последните години нещата се промениха драстично: до такава степен, че страната вече привлича вниманието на най-големите в този сектор. През ноември в "M Кар София" специална лекция за пазара изнесе самият Маркус Гьориг, търговски директор за Германия и Централна Европа на RM Sotheby's, най-голямата аукционна къща за класически автомобили в света. Поговорихме с него за перспективите на този пазар в България, и какъв е шансът старият ви Mercedes да стане един ден поскъпваща класика.
8 въпроса към Маркус Гьориг, RM Sotheby's (ГАЛЕРИЯ):
"Абсолютно. Всъщност това е последният писък на модата. Колите отпреди войната, както и тези от 50-те години, стават все по-трудни за продаване. Причината е изцяло демографска. Типичният купувач на класическа кола е мъж, който вече разполага със средства и е на възраст между 35 и, да речем, 60 години. И тези хора си мечтаят за колите от тяхното детство. Ако се замислите, колко са хората, които са били ученици през 30-те години и все още купуват коли?".
НА СНИМКАТА: Класически модели на BMW, част от колекцията на "М Кар Премиум"