За първите осем месеца на тази година към автопарка в България са се добавили още 167,946 употребявани автомобила, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. В повечето от тях няма нищо кой знае колко необичайно: това са същите машини втора ръка, които българските купувачи предпочитат от две десетилетия насам. Първото място е за Volkswagen, но вече с много малък аванс пред Mercedes. Следват BMW, Audi, Opel, Toyota и така нататък.
В тази статия обаче ще обърнем внимание на по-екзотичните машини - онези, които идват у нас в единични бройки, които са признати или бъдещи класики, или поне носят достатъчно спомени от далечното минало, за да извикват усмивки на лицата ни, щом ги мернем по улиците.
30-те най-интересни класики, внесени у нас през 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Следвоенна Европа е твърде бедна, за да си позволи най-доброто от инженерите на Mercedes. Затова те създават легендарния 300 SL (W198) с мисъл основно за богатия американски пазар. От 1954 до 1957 автомобилът е произвеждан с като купе с легендарните врати тип "чайка" - оттам и прякорът Gullwing. Една бройка от него спечели миналогодишния Конкурс за елегантност в България. По-късните версии (1957-1963) са роудстъри.
У нас тази година е регистрирана и една бройка от по-скромния, но също толкова елегантен 190 SL (W121).