IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Цената на батериите за електромобили продължава да пада

Водещите азиатски производители настъпват агресивно на пазара

Цените на батериите за електрически превозни средства падат по-бързо от повечето очаквания. Тази година ще бъде най-резкият спад от 2017 година насам. С новите технологии и по-евтините алтернативи, идващи на пазара, електрическите автомобили скоро ще станат дори по-достъпни от техните аналози с ДВГ, пише Elekrek .


електромобили


Цените на електрическите автомобили вече се доближават до тези на бензиновите, след като цената на батериите падна с 20% през 2024 година. Според годишното проучване на BloombergNEF цената на батериите за електрически превозни средства ще падне до 115 долара за kWh още до края на тази година, което е най-големият спад от седем години. Намаляването се дължи на увеличаването на производството на клетки, намаляването на цената на материалите и появата на пазара на по-евтините LFP батерии.

Тъй като цените на батериите за електромобили се очаква да продължат да падат драстично през следващите няколко години, електромобилите скоро може да са дори по-достъпни от сравнимите коли с двигатели с вътрешно горене. Според проучването се очаква се средните цени на батериите да паднат под 100 долара за kWh, като това ще стане малко преди края на 2026 година. Това се счита за праг на т.нар. "ценови паритет" за автомобили с двигатели с вътрешно горене. До 2030-а пък, цените може да паднат до 69 долара за kWh.

Проучването също така показва, че геополитическата несигурност и слабото търсене може да натежат върху ценообразуването. Не е тайна, че Китай доминира световния пазар на батерии, но ако спадът на търсенето на електромобили в останалата част от света продължи, то китайците ще бъдат принудени още повече да свалят цените.

„Очаква се само Китай да произведе достатъчно батерийни клетки, за да отговори на 92% от общото глобално търсене от 1.2 тераватчаса за електрическите превозни средства и сегментите за стационарно съхранение през 2024 година “, се отбелязва в доклада. Това „оказва натиск върху цените на батериите и те бързо поевтиняват“.

Въпреки че това води до по-ниски цени на електрическите превозни средства, излишният капацитет е проблем. Световните лидери в производството на батерии като BYD и CATL агресивно намаляват цените, предизвиквайки ценова война за батериите за електрически превозни средства.

Всички говорят за ценова война на EV в Китай, но пазарът на батерии я подхранва зад кулисите. Падащите цени принуждават по-малките производители да последват примера, жертвайки маржове в процеса. Въпреки това, ако продажбите на електромобили се забавят, производителите на батерии вероятно ще намалят производството.

Промяната в политиката ще повлияе на цените на батериите. В Европа Германия и Франция вече намалиха субсидиите, което доведе до рязък спад в търсенето на електромобили.

Междувременно се съобщава, че екипът на новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп планира да отмени федералния данъчен кредит от $7500 за електрически автомобили. Тръмп също така заплашва да наложи 60% мито върху вноса от Китай и до 20% от други страни, което вероятно ще доведе до повишаване на цените.

„Навигирането в променящите се тарифни режими ще остане ключово предизвикателство за доставчиците и потребителите на батерии“, заключава докладът.


0 от 500
  • #34
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 2 часа )
    На линка никъде нищо не пише за вятърни генератори ? Очевидно съм функционално неграмотен ще преразкажеш ли набързо какво прочете в линка който ми даде и на каква цена плащат на вятърните генератори в Дания? Че от днешната статия която аз прочетох по темата за вятърните генератори в Дания ЗНАМ, че основният довод никой да не желае да се яви на търга са ОТРИЦАТЕЛНИТЕ ЦЕНИ, при които собственикът на вятърният генератор ПЛАЩА на някой да му ползва енергията. Повече генератори, повече ОТРИЦАТЕЛН
  • #33
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 30 - Вярваш или не можеш да четеш? https://***.dst.dk/en/Statistik/emner/miljoe-og-energi/energiforbrug-og-energipriser/energipriser
  • #32
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 29 - Как няма помощи - само погледни Калифорния :-) Демократите субсидират и електромобилите. Изчкайте Тръмп да поеме властта и тогава да видим - той е заявил спиране на всякакви субсидии, въпреки това в Калифорния ще останат на щатско ниво
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Прави впечатление, че "алтернативите" на антиелектриците не оцеляват на свободния пазар - водород и синтетични горива. В ярък контраст с батериите за съхранение и фотоволтаиците, хем правителставата изливат милиарди в "алтернативите".
  • #30
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 28 ( преди 2 часа )
    Така ли пишеше В статията? Сериозно? Да и заглавието на тази статия да я прочетем и ние за да ЗНАЕМ и да не се излагаме? ВЯРВАШ ИЛИ ЛЪЖЕШ? Ако вятърните генератори продаваха на 75 стотинки, щяха да се избият на този търг! Ще си върнат инвестицията за една година. Пак на въпроса какво е това животно отговаряш зелен.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Вярно е дълга нивата - има мнооого още възможности за инвестиции и печалби. Интересен случай е САЩ. Там петролното, газовото и въглищното лоби са най-силните от най-силните - целият свнат е техен. Няма никакви помощи за зелени технологии, дори има пречки. Въпреки това постоянно се правят рекорди по инсталирани фотоволтаици, ветрогенератори и БАТЕРИИ.
  • #28
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 26 - Ха ха ха. Вярваш или не можеш да четеш, че цената в Дания е много ниска? 2.8 ДКК на КВч = 0.73 лв.
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 2 часа )
    "Друг Гост ( преди 9 минути )До 23 - ако беше прав цената нямаше да пада." Също така ти се губят основни пазарни принципи. Цената не пада, защото са се увеличили продажбите. Цената не пада и когато намалеят. Цената не пада когато се увеличи производството. Цената не пада и когато намалее производството. Цена намалява, когато има излишък и се качва когато има недостиг. Китайците вече са планирали и започнали строежа на достатъчно мощности за батерии, за да има скоро недостиг. Проблемът е с изли ...
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До другия гост ( преди 2 часа )
    Хубаво е да четеш и да си информиран. Но много по-хубаво е, Като прочетеш нещо, да разбереш написаното. Твоят случай не е такъв за съжаление. В Дания вече са достигнали предела от вятърни централи, които може да поеме системата им. Няма и преносен капацитет за да изнасят излишъка. По тази причина цената на тока там вече е изключително ниска и не е рентабилно да изграждат нови мощности, които да създават допълнителен излишък и да свалят още цената. И ти реши че това е ЛОША НОВИНА?
  • #25
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Друг Гост ( преди 2 часа )
    До 23 - ако беше прав цената нямаше да пада. Относно зелената сделка - вчера четох, че в Дания са направили търг за офшорен ветропарк и не се е явила нито една фирма. Чакаме и избори в Германия и Зелените може и да не влезнат в парламента. Така че не бързай краво - нивата е дълга