IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва, когато две коли ударят китайски електромобил с 60 км/ч

Новият Exeed Sterra ES на Chery участва в троен краш-тест (ВИДЕО)

Когато автомобилен производител доброволно подложи собствен модел на изпитание за безопасност пред публика, това със сигурност означава реклама. Китайската компания Chery демонстрира именно безопасността на своите електромобили, като проведе краш-тест в присъствието на публика и медии.


Chery


Сблъсъкът между три автомобила демонстрира здравината на шасито на новия модел Exeed Sterra ES и целостта на неговия пакет батерии. Краш-тестът се проведе в Тиендзин (Китай) с подкрепата на China Automotive Technology and Research Center (CATARC). За разлика от типичните прототипи за катастрофи, използвани в стандартните тестове, Chery избра три серийни превозни средства Exeed Sterra ES, за да постигне по-реалистична симулация.

Сценарият имаше за цел да възпроизведе ситуация от реалния свят, но има две ключови особености. Първо, това включва статичен автомобил, който се опитва да направи обратен завой, само за да бъде ударен от двете страни от две други превозни средства. Основната разлика тук е, че при действителен обратен завой завиващото превозно средство вероятно ще се движи, когато бъде ударено. Освен това е нереалистично да се предположи, че и двете други коли ще се движат с точно същата скорост.


Chery


Всичко това трябва да се има предвид, когато си съставяте мнение за теста. В случая два бели електромобила Sterra ES, всеки от които се движеше с 60 км/ч, се удариха в червеното превозно средство под противоположни ъгли. Едната кола се блъсна в предния десен ъгъл под ъгъл от 30 градуса, а другата се удари директно в купето от 180 градуса. Макар и катастрофата да е доста сериозни за всеки автомобил, кадрите и снимките предполагат, че Exeed Sterra ES поддържа високо ниво на защита за своите пътници.

Chery съобщава, че колоните са издържали на удара, всичките седем въздушни възглавници са се отворили според очакванията и вратите са се отключили автоматично. Функцията за спешно повикване също е активирана, добавяйки допълнително ниво на безопасност. Най-важното е, че батерията не показа признаци на течове, дим или огън, докато системата за високо напрежение се изключва автоматично, както би трябвало в случай на катастрофа.


Chery


Самопроведеният краш тест на Chery със сигурност е впечатляващ, но винаги остава въпросът как ще се представи Exeed Sterra ES при по-строг контрол на оценки на трети страни - в случая агенции като EuroNCAP или IIHS. В края на краищата, едно е да провеждате свои собствени тестове, но истинската мярка за безопасност идва, когато тези тестове се провеждат според строгите стандарти, определени от индустрията.

Също така трябва да се има предвид, че наличието на една неподвижна кола в краш-теста влияе на реализма чрез концентриране на ударните сили върху движещите се превозни средства, което не повтаря как се разпределя енергията при сблъсък в реалния свят.



При действителен обратен завой всички превозни средства ще бъдат в движение, разсейвайки силата в катастрофата. Като поддържа една кола статична, тестът изолира ударите, като потенциално преувеличава тяхната тежест и не улавя напълно как биха се държали превозните средства в динамичен, непредсказуем сценарий от реалния свят.

Моделът Exeed Sterra ES, пуснат за първи път през 2023 г., споделя платформата си с Huawei Luxeed S7. Той е част от нарастващ списък от претенденти на пазара на електрически седани, всички целящи да детронират Tesla Model 3. Той идва с конфигурации със задно и задно задвижване, обещаващи впечатляващ пробег от до 905 км с пълно зареждане, благодарение на голямата си батерия от 97,7 kWh.


Chery


За моделната година 2025 Chery въведе няколко актуализации, включително подсилени елементи на каросерията и шасито, подобрявайки допълнително своите характеристики за безопасност.


0 от 500
  • #2
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Аз виждам ( преди 1 месец )
    Как френски, италиянски и най-вече немски коптори ще фалират защото се правят скъпо, сложно и са изостанали 10+ години. Колата е модерна, красива, евтина без нужда от скъпа поддръжка и както се вижда и здрава. Чудно ми е тук ако няма франсета, жабари или дойчовци които да пишат на български какво ви кара така крайно да защитавате старите марки? На нормалния човек трябва да му е по-добре с по-хубаво и евтино. Какво се напъвате навик май само
  • #1
    11 rate up comment 11 rate down comment
    gotse_petkov ( преди 1 месец )
    В крайна сметка ние какво произведохме? Или само можем да плюем по другите, по заповед на хамериканците? Що не си го зав...ете мнението там където не грее слънце!