IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва, когато две коли ударят китайски електромобил с 60 км/ч

Новият Exeed Sterra ES на Chery участва в троен краш-тест (ВИДЕО)

Когато автомобилен производител доброволно подложи собствен модел на изпитание за безопасност пред публика, това със сигурност означава реклама. Китайската компания Chery демонстрира именно безопасността на своите електромобили, като проведе краш-тест в присъствието на публика и медии.


Chery


Сблъсъкът между три автомобила демонстрира здравината на шасито на новия модел Exeed Sterra ES и целостта на неговия пакет батерии. Краш-тестът се проведе в Тиендзин (Китай) с подкрепата на China Automotive Technology and Research Center (CATARC). За разлика от типичните прототипи за катастрофи, използвани в стандартните тестове, Chery избра три серийни превозни средства Exeed Sterra ES, за да постигне по-реалистична симулация.

Сценарият имаше за цел да възпроизведе ситуация от реалния свят, но има две ключови особености. Първо, това включва статичен автомобил, който се опитва да направи обратен завой, само за да бъде ударен от двете страни от две други превозни средства. Основната разлика тук е, че при действителен обратен завой завиващото превозно средство вероятно ще се движи, когато бъде ударено. Освен това е нереалистично да се предположи, че и двете други коли ще се движат с точно същата скорост.


Chery


Всичко това трябва да се има предвид, когато си съставяте мнение за теста. В случая два бели електромобила Sterra ES, всеки от които се движеше с 60 км/ч, се удариха в червеното превозно средство под противоположни ъгли. Едната кола се блъсна в предния десен ъгъл под ъгъл от 30 градуса, а другата се удари директно в купето от 180 градуса. Макар и катастрофата да е доста сериозни за всеки автомобил, кадрите и снимките предполагат, че Exeed Sterra ES поддържа високо ниво на защита за своите пътници.

Chery съобщава, че колоните са издържали на удара, всичките седем въздушни възглавници са се отворили според очакванията и вратите са се отключили автоматично. Функцията за спешно повикване също е активирана, добавяйки допълнително ниво на безопасност. Най-важното е, че батерията не показа признаци на течове, дим или огън, докато системата за високо напрежение се изключва автоматично, както би трябвало в случай на катастрофа.


Chery


Самопроведеният краш тест на Chery със сигурност е впечатляващ, но винаги остава въпросът как ще се представи Exeed Sterra ES при по-строг контрол на оценки на трети страни - в случая агенции като EuroNCAP или IIHS. В края на краищата, едно е да провеждате свои собствени тестове, но истинската мярка за безопасност идва, когато тези тестове се провеждат според строгите стандарти, определени от индустрията.

Също така трябва да се има предвид, че наличието на една неподвижна кола в краш-теста влияе на реализма чрез концентриране на ударните сили върху движещите се превозни средства, което не повтаря как се разпределя енергията при сблъсък в реалния свят.



При действителен обратен завой всички превозни средства ще бъдат в движение, разсейвайки силата в катастрофата. Като поддържа една кола статична, тестът изолира ударите, като потенциално преувеличава тяхната тежест и не улавя напълно как биха се държали превозните средства в динамичен, непредсказуем сценарий от реалния свят.

Моделът Exeed Sterra ES, пуснат за първи път през 2023 г., споделя платформата си с Huawei Luxeed S7. Той е част от нарастващ списък от претенденти на пазара на електрически седани, всички целящи да детронират Tesla Model 3. Той идва с конфигурации със задно и задно задвижване, обещаващи впечатляващ пробег от до 905 км с пълно зареждане, благодарение на голямата си батерия от 97,7 kWh.


Chery


За моделната година 2025 Chery въведе няколко актуализации, включително подсилени елементи на каросерията и шасито, подобрявайки допълнително своите характеристики за безопасност.


0 от 500
  • #22
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    надървения респект за "ние наркотиците не ги ползваме а ги продаваме"
  • #21
    5 rate up comment 3 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Но понеже не спомена своя гуру Дани - ще кажеш ли откровено как се почувства когато видя твоята пътеводна светлина и основен източник на мнението ти за ел. колите, да "тества" една обвита в сив найлон лодка от язовир Доспат, сложена на джанти от БМВ,и здраво стиснал волан от Алиекспрес да дава мнение за геометрията на "окачването" на тази лодка?Така за миг зададели си въпроса - Баси,как може да съм приемал този човек на сериозно? Замисли ли се колко хора той може да подведе да си купят акции?
  • #20
    3 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 19 - о Мите, функционалната ти неграмотност вече е видима от Пещера до Франкфурт даже в мъгливо време по цялата дължина на трасето! Човек не само не може да се съветва с теб, ти стигаш до информация седмици след като е излязла! Затова казвам, че се ветропоказател на случващото се с акциите на Тесла. Когато ти разбереш, че нещо се е случило и започнеш да го хвалиш, то вече е изветряло и започнало да потъва!А вече казах,агресивните лъжци като теб са обществено опасни - подвеждат хората.
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Благодаря РУК ( преди 1 месец )
    Оценявам думите ти че най-богатия човек ми звънни по телефона ежедневно за да се съветва с мен и да ми чете коментарите тук, за да съветваме инвеститорите като тебе които последния път спечелиха около милион при спадането на акциите и след това милиард при повторното покачване. Как да не вярваме на честен, културен И възпитан нормален човек, като тебе! Ти винаги се държиш почтително и уважително към хората и никога не лъжеш. Защо ти е да идваш да правиш забележка на агресивен лъжец като мен?
  • #18
    5 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    До 14 - да ти кажа има нещо вярно. Обикновено лаладжията като се насъска да хвали много тесла тук, вече е минало известно време от някоя партенка на Мъск и скоро след това има срив. Като се умълчи много, значи Мъск доста време е мислил някой фокус за пред акционерите и скоро ще го пусне и ще има възход. Нещата са прости и логични, но не са за прости хора като Митето :-) :-)
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Като му добавим в досието и Ахмедомобила, чийто тест пилот е гурто му Дани, Митето направо си е за разследване от ДАНС - лаладжия-агитатор на технологии които не ползва. Какво бил казал Ескобар на децата си - "ние наркотиците не ги ползваме, само ги продаваме" Също както Митьо електричките :-) :-) :-)
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 1 месец )
    Минавам само да питам Митето задържан ли е заради пирамидата BETL? Че той е основен пропагандатор на инвестирането в батерии и то китайски. Като я чета схемата, все едно той им е говорител! Ей затова такива лаладжии трябва да бъдат задушавани с време, че много хора се подвеждат като видят едно и също нещо писано от стотици никове, а зад тях само Митето! Но не мога да му смогна на темпото,все пак имам приятен и интересен живот и не ми седи 24/7 да му разобличавам глупостите на фараона от Пещера
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тесла Сайбъртрък имаха милиони поръчки,електрическа латерно.В момента са в принудителен престой,няма купувачи.
  • #14
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Той така преди 10 години е познал и референдума за АЕЦ-а... Постфактум! От друга страна, правиш обратното на прогнозите на електрическата латерна и си на печалба. РУК май така работи.
  • #13
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    "Китайските марки ще изместят японските в Африка. " Ще, ще, те и Тесла щяха да произвеждат по 20 милиона през 2030, нали така беше опорката, митична врачке? Ама в реалността нещата са маалко по-различни.