IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва, когато две коли ударят китайски електромобил с 60 км/ч

Новият Exeed Sterra ES на Chery участва в троен краш-тест (ВИДЕО)

Когато автомобилен производител доброволно подложи собствен модел на изпитание за безопасност пред публика, това със сигурност означава реклама. Китайската компания Chery демонстрира именно безопасността на своите електромобили, като проведе краш-тест в присъствието на публика и медии.


Chery


Сблъсъкът между три автомобила демонстрира здравината на шасито на новия модел Exeed Sterra ES и целостта на неговия пакет батерии. Краш-тестът се проведе в Тиендзин (Китай) с подкрепата на China Automotive Technology and Research Center (CATARC). За разлика от типичните прототипи за катастрофи, използвани в стандартните тестове, Chery избра три серийни превозни средства Exeed Sterra ES, за да постигне по-реалистична симулация.

Сценарият имаше за цел да възпроизведе ситуация от реалния свят, но има две ключови особености. Първо, това включва статичен автомобил, който се опитва да направи обратен завой, само за да бъде ударен от двете страни от две други превозни средства. Основната разлика тук е, че при действителен обратен завой завиващото превозно средство вероятно ще се движи, когато бъде ударено. Освен това е нереалистично да се предположи, че и двете други коли ще се движат с точно същата скорост.


Chery


Всичко това трябва да се има предвид, когато си съставяте мнение за теста. В случая два бели електромобила Sterra ES, всеки от които се движеше с 60 км/ч, се удариха в червеното превозно средство под противоположни ъгли. Едната кола се блъсна в предния десен ъгъл под ъгъл от 30 градуса, а другата се удари директно в купето от 180 градуса. Макар и катастрофата да е доста сериозни за всеки автомобил, кадрите и снимките предполагат, че Exeed Sterra ES поддържа високо ниво на защита за своите пътници.

Chery съобщава, че колоните са издържали на удара, всичките седем въздушни възглавници са се отворили според очакванията и вратите са се отключили автоматично. Функцията за спешно повикване също е активирана, добавяйки допълнително ниво на безопасност. Най-важното е, че батерията не показа признаци на течове, дим или огън, докато системата за високо напрежение се изключва автоматично, както би трябвало в случай на катастрофа.


Chery


Самопроведеният краш тест на Chery със сигурност е впечатляващ, но винаги остава въпросът как ще се представи Exeed Sterra ES при по-строг контрол на оценки на трети страни - в случая агенции като EuroNCAP или IIHS. В края на краищата, едно е да провеждате свои собствени тестове, но истинската мярка за безопасност идва, когато тези тестове се провеждат според строгите стандарти, определени от индустрията.

Също така трябва да се има предвид, че наличието на една неподвижна кола в краш-теста влияе на реализма чрез концентриране на ударните сили върху движещите се превозни средства, което не повтаря как се разпределя енергията при сблъсък в реалния свят.



При действителен обратен завой всички превозни средства ще бъдат в движение, разсейвайки силата в катастрофата. Като поддържа една кола статична, тестът изолира ударите, като потенциално преувеличава тяхната тежест и не улавя напълно как биха се държали превозните средства в динамичен, непредсказуем сценарий от реалния свят.

Моделът Exeed Sterra ES, пуснат за първи път през 2023 г., споделя платформата си с Huawei Luxeed S7. Той е част от нарастващ списък от претенденти на пазара на електрически седани, всички целящи да детронират Tesla Model 3. Той идва с конфигурации със задно и задно задвижване, обещаващи впечатляващ пробег от до 905 км с пълно зареждане, благодарение на голямата си батерия от 97,7 kWh.


Chery


За моделната година 2025 Chery въведе няколко актуализации, включително подсилени елементи на каросерията и шасито, подобрявайки допълнително своите характеристики за безопасност.


0 от 500
  • #12
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тротинетка чайник,от реклама на Тесла се прехвърли на китайски електрички.
  • #11
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Китайските марки ще изместят японските в Африка. Тойота няма вечно да бъде на върха. Там е голямата борба защото Африка ще стане 3 милиарда население и в някой държави стандарта на живот ще покачи много спрямо сегашните нива. Освен това там регулациите са разхлабени и могат да продават много по широка гама от автомобили за разлика от Европа.
  • #10
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Няма съмнение че китайците вече правят едни от най добрите коли в света. Самият факт че толкова бързо могат да изкарват нови модели и в такива големи бройки означава че са много напреднали технологично. Имат производствените мощности, оборудването и хората да произведат каквото си поискат. Сега навлизат мощно в Африка където се очертава да стане най големият пазар на нови автомобили през следващите 20 години.
  • #9
    5 rate up comment 7 rate down comment
    до 7 ( преди 1 месец )
    Пак си чел без разбиране. Не се опитвай да мислиш, губиш кръв.
  • #8
    16 rate up comment 3 rate down comment
    до 5 ( преди 1 месец )
    "CNCAP, е много по-тежка от европейската, EuroNCAP." - Вождът Путин вече ти плаща да лъжеш и за китайското ли?
  • #7
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Знаещ ( преди 1 месец )
    Те и Тесла вадят големи резултати на краш тестовете, но в реалността имат най-голям процент загинали при катастрофи. Едно е симулацията, реалността - съвсем друго.
  • #6
    10 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Чували ли сте приказката, че евтиното излиза скъпо? Това е за всичките нашенци, мечтаещи за евтини китайски возила!
  • #5
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Инфо ( преди 1 месец )
    В статията освен, че няколко пъти са повторили едно и също, са пропуснали друго важно. В момента, китайската система за краш тестове, CNCAP, е много по-тежка от европейската, EuroNCAP. На практика, китайците трябва да минат тяхната, а с европейската се справят между другото. Вече не са това, което бяха. Има клипчета, на другите марки, между два камиона, камион и стена, багер отгоре :), и др. А и Chery е от най-евтините китайски марки..
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До скоро за китайските автомобили и в частност електромобили, битуваше мнението, че са евтини защото са рикши с двигател, без никакви системи за сигурност, които ти гарантират летален завършек при най-малка катастрофа. Били евтини, защото са с малък пробег и бавно зареждане, без никакви екстри. Батериите им били склонни към пожар. Е, подобни тестове, както и за пробег и време за зареждане между китайски автомобили и такива на световни производители, доказват обратното. Засрамват конкyренцията.
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Може пък китайците да са решили да се състезават и по този показател. Ще е добре за потребителите, на които се налага да пестят от такива допълнителни системи.