IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голямата автомобилна криза: Кой какви заводи затваря?

Причините за затрудненията в Европа са слабо търсене, високи разходи и конкуренцията от Китай

Няколко автомобилни компании неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места в Европа. Причините са комплексни - слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на китайските производители и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.

Агенция Ройтерс обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на фабрики обекти. Кои са тези компании - вижте в галерията.
  
  
Кои автомобилни компании затварят заводи в Европа (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нещо което изключително много ме дразни напоследък е сайтове на автомобилните производители. Масово са супер некадърно направени. Дори и пълноразмерните им версии. Трудно се навигира в тях и реално не можеш да намериш никаква съществена информация за автомобилите. Няма нито детайлни технически параметри, нито хубави галерии със снимки или пък някаква история за разработката на отделните модели. Често няма дори цени и пренасочват към "дилъл". Някой може ли да обясни защо ги правят така?
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    10-ти... Явно не си излизал от колибата си и нямяш идея нито как мислят европейците, нито как и къде живеят.
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 12: Специално Мерцедес прави около 1/3 от продажбите си в Китай нещо като 700 хил коли. Спада им за 2024 в Китай е 10%. И това е при общ спад на продажбите на нови автомобили в световен мащаб. Не тези 60-70 000 автомобила ги убиват. Както е видно не затварят китайските си производства, всички затварят европейските така че няма какво да ми припомняш. VAG групата е в подобно положение, те обаче явно наваксват китайските загуби, защото общите им продажби за 2024 са с 200 хил по-малко
  • #12
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До 9 ( преди 1 месец )
    "Тинтири_минитири ( преди 8 минути ).... Голяма част от продажбите на европейските производители в Китай е чрез китайските им Джойнт венчъри. тай все още не е причина."Запиши си тази гениална мисъл, защото ще ти я напомня в края на годината, като отчитат годишните продажби и в началото на следващата когато излезе финансовия резултат на производителите. Да видим mercedes къде продава най-много автомобили в цял свят И какво се случва с продажбите. То да е само mercedes. Ами volkswagen и BMW?
  • #11
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Ти да видиш ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 18 минути )Визионера Тесльо с прогнози,които не се сбъдват." Хайде кажи какви са били моите прогнози за 2040 година и защо смяташ че няма да се сбъднат? Първо ще те оставя да излъжеш да видя колко си нагъл и каква клевета ще сътвориш Като онези 20 милиона на гостенина, а след това ще повторя, да видим дали това което съм пророкувал през 2012 година, не се сбъдва вече?
  • #10
    2 rate up comment 10 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    И защо смяташ, че средностатистическия клиент в Европа, като тръгне да си купува автомобил след три-четири години, ще си купи много по-скъп бензинов автомобил, който ще му струва много повече както за поддръжка така и за зареждане, единствено и само с мисълта за уволнените работници, А няма да си купи много по-евтина електрическа Toyota с 1500 км пробег и 10 минути зареждане? Особено ако има къде да си сложат фотоволтаици и батерии от които да зареждат безплатно?
  • #9
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    До 5: Поне виждам на далече от 8мия етаж - на теб Соларките ти крият гледката. Голяма част от продажбите на европейските производители в Китай е чрез китайските им Джойнт венчъри. тай все още не е причина. Срива на Европейския пазар и загубата на богатия руски пазар, който беше основно във високия клас автомобили с висока добавена стойност е основната причина. И самата електрификация разбира се, при която фактически ВСИЧКИ продават на загуба!
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 1 месец )
    Лудория: Бъркаш! Точно в тази част, дето обичат да стачкуват са и огромната част промити мозъци довели до тия политики. Много трудно ще има проглеждане и то ще е много късно за да смисъл от него!
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Визионера Тесльо с прогнози,които не се сбъдват.
  • #6
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Не мисля да я преразглеждам. Мисля, че в даден момент на политиците ще им просветне, че много хиляди безработни в област, в която страните им са били лидер дълго време и поради политическо късогледство и откровена глупост са се довели до икономическа бездна, която трябва да променят. Живота е промяна, нали знаеш? И тъй като хората обичат да стачкуват (не в България), ще имат избор да прогледнат или да си ходят.