IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Michelin затваря още два завода

Причината е спад в търсенето и засилена конкуренция от азиатски производители

Френският производител на гуми Michelin обяви, че до 2026 г. ще затвори заводите си в Шоле и Ван, Западна Франция, поради "срива" в продажбите на гуми за камиони и ванове, съобщи Франс прес, цитирана от БТА. Ръководството на компанията обяви решението си пред 1254 служители на двете фабрики.


Michelin


Колапсът на дейността е причината за тази ситуация и искам да кажа на всички служители, че няма да изоставим никого", каза изпълнителният директор на Michelin Флоран Менего. Затварянето на заводите станало "неизбежно" поради засилената конкуренция на пазара на гуми за микробуси и тежкотоварни автомобили от азиатски производители, но и поради "влошаването на конкурентоспособността на Европа", посочи ръководството на компанията.

В контекста на кризата за производителите на автомобилно оборудване, Michelin се ангажира да "подкрепи всеки от засегнатите служители с индивидуални решения", като предложения за работа в други компании или на друга работна позиция в групата, дори и ранно пенсиониране. Синдикатът на Michelin, притеснен за бъдещето на двата завода, прекъсна разговорите си с ръководството.


Michelin


Във фабриката в Шоле работят 955 служители, които произвеждат основно гуми за лекотоварни камиони. Този пазарен сегмент "претърпя значителен спад" в Европа през последните години "с драстично намаляване на производствените обеми, без изгледи за възстановяване", пише компанията в прессъобщение.

В завода във Ван работят 299 служители, които основно произвеждат метални кабели за гуми. Тази фабрика отчита непрекъснат спад в производствените си обеми "по-специално поради спада на търсенето, без изгледи за възстановяване", подчертава Michelin и обещава "подкрепа за двете засегнати производствени мощности, като участва в създаването на поне толкова работни места, колкото закрива".

Michelin преминава през трудна година със забавянето на пазара на нови превозни средства. Групата вече затвори друг обект в Западна Франция през 2020 г. и подготвя закриването на две фабрики в Германия до 2025 г.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 36 минути )
    5-ти, Китай купува марката и технологиите и т.н. (Справка Пирели). Може да запазат поризводството дори и да не им е на печалба, таман няма да плащат данъци в ЕС (ГМ го играха този филм с Опел). Познаи кой е големият губещ ...
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 49 минути )
    Аз карам само такива, минал съм през какво ли не но това са най-добрите и на велосипеда съм с такива, вие си карайте китайските за 100 лева по-малко а и моите така или иначе са 500 лева едната средно нищо не се пести.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 53 минути )
    Уляха се с цени.Мишлен 205/65/15 струваше 180 лв.Сега гледам станали по 280 лв бройката.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    ГАРАHТИРАHO: Зa 21 дни щe пpaвитe жecтoк CEKC като пopнoзвeзда - ще увeличите тpайно пeниcа си със 7 см и ще започнете да получавате еpeкция за 3 секунди и твъpдa кaто cтомaнa, кoлкoтo дълго иcкaте!---- https://cia.sh/stilmen
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 час )
    Да купува, да купува, колко да купува?! Нали се сещаш, че който ги купи, той ще трябва да плаща европейски заплати, европейски разходи и така нататък, разни синдикати... Мани я тази работа. Европа се ***, защото прави като в една българска поговорка - "На гол тумбак чифте пищови"...
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 час )
    Европа си откъсна главата до кръста. Фолксваген затваря три завода, Ауди затваря завод, Мишлен затваря два завода... Китай процъфтява и купува за без пари затворени заводи и фалирали европейски марки.
  • #3
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 час )
    Ееее,как така? Електроенергията от фотоволтаични панели и перки е на отрицателна цена, афроевропейските и арабскоевропейски работници работят за малко пари.
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    Жалко, жалко..докъде води малоумната ЕС политика. Първопричина са производствените разходи. Всичко друго е следствие.
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Конглокенцията ви оп ( преди 2 часа )
    Балъците, които плащат двойно за пазарно надценен продукт свършиха!А разходите за енергия в Европа се увеличиха след 2022г.заради "умната" политика на Макрон и сие брюкселски зелки.