IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Michelin затваря още два завода

Причината е спад в търсенето и засилена конкуренция от азиатски производители

Френският производител на гуми Michelin обяви, че до 2026 г. ще затвори заводите си в Шоле и Ван, Западна Франция, поради "срива" в продажбите на гуми за камиони и ванове, съобщи Франс прес, цитирана от БТА. Ръководството на компанията обяви решението си пред 1254 служители на двете фабрики.


Michelin


Колапсът на дейността е причината за тази ситуация и искам да кажа на всички служители, че няма да изоставим никого", каза изпълнителният директор на Michelin Флоран Менего. Затварянето на заводите станало "неизбежно" поради засилената конкуренция на пазара на гуми за микробуси и тежкотоварни автомобили от азиатски производители, но и поради "влошаването на конкурентоспособността на Европа", посочи ръководството на компанията.

В контекста на кризата за производителите на автомобилно оборудване, Michelin се ангажира да "подкрепи всеки от засегнатите служители с индивидуални решения", като предложения за работа в други компании или на друга работна позиция в групата, дори и ранно пенсиониране. Синдикатът на Michelin, притеснен за бъдещето на двата завода, прекъсна разговорите си с ръководството.


Michelin


Във фабриката в Шоле работят 955 служители, които произвеждат основно гуми за лекотоварни камиони. Този пазарен сегмент "претърпя значителен спад" в Европа през последните години "с драстично намаляване на производствените обеми, без изгледи за възстановяване", пише компанията в прессъобщение.

В завода във Ван работят 299 служители, които основно произвеждат метални кабели за гуми. Тази фабрика отчита непрекъснат спад в производствените си обеми "по-специално поради спада на търсенето, без изгледи за възстановяване", подчертава Michelin и обещава "подкрепа за двете засегнати производствени мощности, като участва в създаването на поне толкова работни места, колкото закрива".

Michelin преминава през трудна година със забавянето на пазара на нови превозни средства. Групата вече затвори друг обект в Западна Франция през 2020 г. и подготвя закриването на две фабрики в Германия до 2025 г.

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    От китайските стоки "бо*луци" са само тези, които виждате в магазини "Джъмбо". С автомобилните гуми определено не е така! Отдавна вече са на пазара и в качеството им няма нищо лошо - не са по-добри, но не са и по-лоши от европейските.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Като се правят сравнителни тестове с китайски гуми, преднината на т.н. "премиум"-и става все по-малка, ако въобще я има. Мoята кола дойде от Нидерландия с китайски гуми, които са просто отлични. Най-малкото защото за първи път виждам гума с всичи маркировки - бяла, жълта , червена точка по тях. Можете да прочетете за какво се маркират тези точки. Бренда е Infinity tyres на концерна Linglong.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Произвеждали метални кабели за гуми?!Пак през Гугъл сме превеждали, клоуни!
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Последно сложих пирели по 130 евро с монтажа, мишелин бяха със 60 евро отгоре. Континентал - не се минава край тях.
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Георги Атанасов ( преди 3 седмици )
    Ами ако свалите цените,за да са конглокентни с азиатските производители може да се получат нещата.
  • #9
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    не знам като технология как са китайските гуми но спирачните карбон керамичните дискове на китайците са от друга планета
  • #8
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Мишлен и Континентал СА по-добри, и то с голяма разлика. Само че освен това са скъпи. Тъкмо кризата ще ги понатисне да намалят цените, от което ние ще спечелим. А онзи, който ми говори, че китайците купували технологии - купуват, но купуването наваксва само първоначалното изоставане на една нова компания. Оттам нататък трябват обучени специалисти и непрестанна работа. A Мишкен и Континентал нито за момент не са изпускали водачеството при гумите.
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    На тези цени... Даже се чудя как не са обявили тотална несъстоятелност
  • #6
    9 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 седмици )
    Аз карам само такива, минал съм през какво ли не но това са най-добрите и на велосипеда съм с такива, вие си карайте китайските за 100 лева по-малко а и моите така или иначе са 500 лева едната средно нищо не се пести.
  • #5
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 4 седмици )
    Уляха се с цени.Мишлен 205/65/15 струваше 180 лв.Сега гледам станали по 280 лв бройката.