IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Голямата автомобилна криза: Кой какви заводи затваря?

Причините за затрудненията в Европа са слабо търсене, високи разходи и конкуренцията от Китай

Няколко автомобилни компании неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места в Европа. Причините са комплексни - слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на китайските производители и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.

Агенция Ройтерс обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на фабрики обекти. Кои са тези компании - вижте в галерията.
  
  
Кои автомобилни компании затварят заводи в Европа (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #25
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 1 месец )
    "Има възможност за стимули, които биха били приемливи според мен. Но как да го обясниш на "фен", "фанатик" или "последовател", след като там разумни и обмислени доводи не могат да бъдат приети." Ами пробвай се с разумните обяснения. Дай по-добра алтернатива за изчистване на въздуха в градовете и запазване на лидерството на европейската автомобилна промишленост в световен мащаб. Дай разумни доводи за решението на тези проблеми. Все ще е нещо различно от обидите и лъжите на антиелектриците.
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    И съм противник не само на субсидията, но и налагането на такси под каквато и да е форма на конглокентните възможности с цел тяхното "задушаване". В случая - ограничения, по-високи данъци, акцизи, Евро изисквания. Има възможност за стимули, които биха били приемливи според мен. Но как да го обясниш на "фен", "фанатик" или "последовател", след като там разумни и обмислени доводи не могат да бъдат приети. Еле пък ако този фен кара дизелова кола. Тук вече е нещо друго, мисля че в София е около 4 км.
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Аз нямам нищо против електрическите автомобили. Просто не съм фанатик по темата. За мен електрически автомобили, дори в сегашния им вид, трябва да се използват в големите градове в подходящо роли - таксита, градски баничарки, бусчета, автобуси... Но те не са панацея, "единстеното решение" и "еко". Нямат нищо общо с това! Субсидията не е решение. Субсидията е изкривяване на икономическите правила, но резултата е видим в по-късен етап. Уви, на човек който не разбира, не може да се обясни.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Антиглобалист ( преди 1 месец )
    Санкциите работят и се затварят масово производство на старият континент. То да беше само в автоиндустрията с мед да ги намажеш. Навсякъде масово се затварят заводи производства съкращават се хора намалява се работно време. Но въпреки това продължават да се пращат оръжие и пари за продължаването на месомелачката с оправданието че Путин и Русия са виновни затова което спретна САЩ. Американците нямат сметка от силна Европа която да им бъде конглокент и заради това ни унищожават.
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Първо прецакаха купувачите със приказката за липсващи чипове за да надуят цените рекордно много а след това купувачите си го връщат
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нормално, свършиха балъците които панически купуваха каквото има с огромни надценки, аз никога не съм взимал нова кола поне с 15% отстъпки да не говорим, че сега дори смешни коли вече минават 100к което е доста доста надценено, сега всеки според джоба и нуждата но с тези 100к могат да се направят много ама много други неща.
  • #19
    6 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Противниците на електрическите коли като Гост, Тинтири, Лудория и други основават разсъжденията си на дълбокото убеждение, че хората по света не искат ел автомобили. Само че фактите показват друго. Когато има субсидии, има и продажби. Когато производителите намаляват цените, продажбите се засилват. Тоест хората искат ел коли, а проблемът е цената. Въобще няма да цитирам проучвания от различни части на света, според които повече от половината потенциални купувачи обмислят покупка на ел кола.
  • #18
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ АВТОМОБИЛИ и европейският пазар може да стимулират растежа в бъдещеВ посока нагоре, електрическите превозни средства с батерии се оказаха ДВИГАТЕЛ НА РАСТЕЖА, тъй като BMW отбеляза значително УВЕЛИЧЕНИЕ от 19,1% в продажбите на BEV след първите девет месеца на 2024 г. През следващите месеци производителят на автомобили очаква ПО-НИСКИ ЦЕНИ НА СУРОВИНИТЕ, особено на МАТЕРИАЛИТЕ ЗА БАТЕРИИ и благородните метали, което може допълнително ДА ЗАСИЛИ ТОЗИ СЕГМЕНТ.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 13 ( преди 1 месец )
    BMW AG (включително марките Mini и Rolls-Royce) отчете печалба преди данъци от 838 милиона евро за трите месеца до 30 септември, почти 80% по-малко от същия период на миналата година. Приходите на групата бяха с повече от 15% по-ниски от предходната година, а възвръщаемостта на продажбите се сви до 2,6% от 10,6%. Доставките в автомобилния сегмент са намалели с 13% в световен мащаб, главно поради почти 30% спад в доставките за китайския пазар.
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    за какво му е на потребителя да знае че двигателя е три или два цилиндъра с осем крос твин турбини или окачването отзад е греда те меринджеите не знаят какво се произвежда той реве като клиент виж цвета или тиливизорчето това е акцента вече