IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Нова технология на Mercedes пести енергия за 12 000 км годишно

Електромобилите на марката получават революционна соларна боя

Mercedes-Benz може да революционизира електрическата мобилност със соларна боя, способна да генерира допълнителна автономия. Тази технология, която все още се разработва, обещава да спести до 12 000 км годишно чрез превръщане на каросерията в ефективен колектор на слънчева енергия.


Mercedes-Benz


С новата технология германският производител продължава да демонстрира, че способността му за иновации остава на най-високо ниво, дори в момент, в който някои производители забавят прехода си към електрически автомобили. В случая соларната боя ще повиши в пъти ефективността на електрическите превозни средства, което ще донесе огромни ползи на техните шофьори.

Идеята зад тази боя е толкова проста, колкото и брилянтна - повърхността на превозното средство се трансформира в един вид слънчев панел, способен да улавя слънчевата енергия и да я преобразува в електричество.

Въпреки че няма да замени конвенционалното зарядно устройство, тази технология ще добави допълнителни километри към обхвата на автомобила, като по този начин ще намали притеснението за пробега, което засяга много потребители на електрически превозни средства.


Mercedes-Benz


Разбира се, за да се постигне това, автомобилът трябва да отговаря на някои изисквания - да бъде паркиран на открито, изложен на слънчева светлина и освен това да е чист, за да се увеличат максимално резултатите от тази технология.

Боята има революционен дизайн - нейната дебелина е само пет микрометра, което я прави по-тънка от човешки косъм. Освен това е изключително лека - с тегло приблизително 50 грама на квадратен метър. Това означава, че не влияе значително на общото тегло на автомобила, ключов фактор за поддържане на ефективността му.

Колко километра могат да бъдат натрупани?

Въпреки че все още се разработва, Mercedes изчислява, че тази боя може да достигне 20% ефективност - цифра, сравнима с най-модерните слънчеви панели, които имат около 23/25%. За средностатистически SUV автомобил, чиято приблизителна повърхност е 11 квадратни метра, тази технология може да добави до 12 000 допълнителни километра автономност през полезния живот на превозното средство.


Mercedes-Benz


Тази иновация е част от по-широко движение към концепцията за соларна кола - област, която вече се проучва от други производители. Компанията Aptera, например, привлече вниманието с електрическото си превозно средство, покрито със слънчеви панели, което може да измине до 643 километра с едно зареждане. Американската фирма, която вече има 40 000 предварителни резервации, планира да започне производство през 2025 г. с базова цена от около 24 000 евро.

Не всички опити в тази област обаче се оказват успешни. Проекти като тези на Sono Motors и Lightyear са изправени пред множество технически и финансови пречки, което подчертава сложността на интегрирането на слънчеви панели в електрически автомобили по рентабилен и ефективен начин.


0 от 500
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 часа )
    Само революции и никакви еволюции! Я първо да обяснят, ако се калкулира тази боя в новия автомобил след колко време ще се избие цената й, да не вземе и тя да стане за целия жизнен цикъл на автомобила :))))))))
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 12 ( преди 2 часа )
    Това е разликата яйцеклетчо. Това е разликата между нас. Когато в интернет са написани две противоречиви мнения, В случая дори от един и същ автор в една и съща статия, аз ВЯРВАМ на общата си култура, базирана на физични и математически закони. А ти ВЯРВАШ на това което ти ХАРЕСВА и съвпада с предубежденията ти които обикновено противоречат на всякакви физични закони математически правила и логика. Затова нямаш собствено мнение а повтаряш като папагал ВНУШЕНИЯТА в които си ПОВЯРВАЛ.
  • #13
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До лудория ( преди 2 часа )
    Не става въпрос само за ефективност, А и за икономически смисъл. Там трябва да се търси смисъла. Защо ти е да ползваш тази боя за фасади и покриви и да платиш в пъти повече за инсталиран киловат в сравнение с класически фотоволтаични панели? Квадратен метър фотоволтаици вече струва по-малко от квадратен метър гранитогрес среден клас. Онзи ден се изумих че вече предлагат 410Wp панели на sharp по стотина лева площа им е около 2 квадратни метра. 50 лв на квадрат. Около 250 лв/ 1kWp
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 часа )
    А не знам, Мите, на две места пише 12хил км ГОДИШНО.... ГОДИШНО.... ГОДИШНО. А от теб знаем, че щом нещо го пише в Интернет значи е вярно, така че опраайсе сам.
  • #11
    0 rate up comment 4 rate down comment
    До лудория ( преди 2 часа )
    Защо търсиш смисъл? Тази боя е като водорода и синтетичните горива. Насочена е към технически неграмотни хора антиматематици на които всичко им се обяснява с много прилагателни и никакви цифри не четеш ли:"соларната боя ще ПОВИШИ В ПЪТИ ЕФЕКТИВНОСТТА на електрическите превозни средства, което ще донесе огромни ползи на техните шофьори.Идеята зад тази боя е толкова проста, колкото и брилянтна" на това ВЯРВАТ само антиелектриците които ВЯРВАТ, че карат ДВГ перпетУУМмобиле с КПД над 1 ...
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 3 часа )
    Това, ако е възможно, не е ли по-добре да се използва по фасади и покриви на сгради?! На мен ми звучи доста по-смислено, отколкото да се слага върху тенекия, която може да бъде смачкана във всеки един момент.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 часа )
    От година на година все по големи тъпотии измислят. Сега пък соларна боя ще ми слагат..... Значи представете си какви некадърни инженери са като една елементарна сметка не могат да направят? Всяка една от тия технологии дето "пести" енергия всъщност още при производството си е изразходила много повече енергия отколкото може да произведе за целия си живот. Цената която клиента плаща за технологиите никога не може да се възстанови от произведената енергия.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    пуснете статия за различните източници на светлина примерно свещ карбид газ нажежаема жичка и led също каква е разликата между кандели лумени келвин луксове може някой от полицай да я прочете и да не спират от движение автомобили защото на автомобили с рефлектори са поставяли неоригинални ламБи с нажежаема жичка а съвременни led въпреки че на полицаите мисловните процеси са им сложни и няма да има ефект един познат преди тредесесетина години му съставиха акт че е с включени халогени през деня
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 часа )
    автомобилът трябва е чист- моментално загубиха бг анцузарите.
  • #6
    1 rate up comment 4 rate down comment
    За вярата ( преди 4 часа )
    Не дърпай дявола за опашката, да не те питам още ли ВЯРВАШ, че тази година ще има СРИВ на продажбите на електромобили? Мога да се обзаложа, че и това изречение не си разбрал и трябва да ти го разяснявам. " ...дори в момент, в който някои производители забавят прехода си към електрически автомобили. " НЯКОИ производители забавят....НЯКОИ производители забавят....НЯКОИ производители забавят....НЯКОИ производители забавят.... Ще познаеш ли кои са те и кои са другите, които го ЗАБЪРЗВАТ?